De Bruycker implementeert CAS genesisWorld
Vandaag staat met Geert en Dirk De Bruycker de tweede generatie aan het roer van de familiale machineleverancier. Vader Oswald richtte het bedrijf in 1961 in Roeselare op. Later werd uitgeweken naar Oostende, aanvankelijk naar de Archimedesstraat. Om zijn verdere groei te ondersteunen week de KMO in 2000 uit naar industriezone Zandvoorde, eveneens te Oostende. Op de bedrijfsterreinen werden drie gebouwen opgetrokken, zijnde een kantoorblok met aanpalende werkplaats en twee panden voor opslagdoeleinden.
De Bruycker staat bekend als gespecialiseerd machineleverancier voor de wegenbouw. Naast verdichtingsmachines, horen onder meer ook grondverzetmachines en lasertoestellen tot het aanbod. Voornaamste leveranciers zijn Bomag, Breining, Gomaco, Leica Geosystems en Kobelco. Klanten zijn hoofdzakelijk wegenbouwers, maar ook verhuurcentra, recyclagecentra, openbare besturen en landbouwbedrijven.
De Bruycker, dat ook in Diest een filiaal heeft, is tevens actief in de verkoop van tweedehandsmachines en de verhuur. Met een zeventigtal medewerkers, boekte het bedrijf vorig jaar een omzet van 22,6 miljoen euro.
CRM-adept
De Bruycker ging begin vorig jaar over tot de uitrol van CAS genesisWorld. Sindsdien ontpopte de onderneming zich tot een heuse CRM-adept. Binnen de KMO maken een tiental medewerkers van de software gebruik. Naast het externe en interne verkoopteam, zijn dat ook het management en de boekhouding. Zij gebruiken de modules relatiebeheer, dossierbeheer, documenten, verkoopsopportuniteiten (gekoppeld met offertes) en activiteiten (taken en afspraken).
Na een vergelijkend onderzoek opteerde De Bruycker ervoor om met Infomat in zee te gaan omdat de voorgestelde CRM-applicatie de mogelijkheid bood om een groot deel van het bestaande informatievolume (offertes, verkoopsondersteunende documenten, leveranciersbrochures, …) op een consistente en correcte manier te integreren. Bovenop koppelde CAS genesisWorld makkelijk met het achterliggende ERP-pakket en de in het boekhoudpakket opgeslagen database.
“Van meetaf bood CAS ons de mogelijkheid een maximale uniformiteit in de klantendatabase voor de verschillende applicaties te vrijwaren. Door de mogelijkheid tot koppeling met de bestaande documenten, al dan niet gelieerd met de verschillende leveranciers, konden we onze bestaande bedrijfsprocessen behouden,” schetst IT-manager Yanick Tanghe.
“CAS genesisWorld is bovendien een heel overzichtelijk pakket. Dankzij de verregaande import- en integratiemogelijkheden, kunnen onze vertegenwoordigers onmiddellijk zien welke machines een bepaalde klant in bezit heeft. Voorts biedt het een uitgebreide zoekfunctionaliteit waarvan de resultaten ter ondersteuning van verkoopscampagnes of promotieacties kunnen worden aangewend,” valt Jeroen Emmaneel bij.
Met bovenop bijhorende functionaliteiten als agenda, mail en takenlijst, tekent CAS genesisWorld voor een volledig beeld en helicoptervisie bij de opvolging van de verkoopsprocessen in de vorm van een geïntegreerd elektronisch dossier op klantenniveau. En precies daar was het De Bruycker in eerste instantie om te doen: een betere opvolging van de verkoopsprocessen binnen het bereik van de vertegenwoordigers te brengen.
Maar de applicatie biedt niet enkel voordelen vanuit gebruikersoogpunt, ook het management van De Bruycker verzekerde zich van een nieuwe, uitstekende tool qua managementrapportering en business intelligence.
“Het management kan met CAS op heel gestructureerde wijze de verkoopsprestaties van de onderneming en de individuele verkopers opvolgen. Aan de hand van die gegevens kunnen omzetprognoses worden uitgetekend. Binnen CAS wordt elke uitgeschreven offerte immers gekoppeld aan een gekwantificeerde slaagkans,” aldus Tanghe.
Voorts biedt de applicatie het bedrijf zelf een betere bescherming van zijn commerciële contacten.
Cockpit
Als bijzonder handig omschrijven onze gesprekspartners de “Cockpit” die CAS genesisWorld biedt.
Jeroen Emmaneel: “De Cockpit maakt het mogelijk de verkoper dagdagelijks te wijzen op een aantal zaken. Die biedt hem niet enkel een overzicht van zijn dagtaken en afspraken, maar tevens van nieuwe leads die door toedoen van het interne sales team werden gegenereerd, eventueel op basis van ingewonnen marktinformatie. Ook offertewijzigingen, die op aanwijzing van de koper door het interne sales team werden aangebracht, verschijnen in de “Cockpit”. Dergelijke korte communicatielijnen zorgen voor een maximalisatie van het aanwezige verkoopspotentieel en een verhoging van de klantentevredenheid”.
CAS genesisWorld Mobile Apps
Sinds zowat een jaar maakt De Bruycker gebruik van CAS genesisWorld Mobile Apps, de meest recente uitbreiding van de applicatie.
“Alle in de CRM-applicatie opgeslagen data kunnen door de verkopers en het management voortaan ook op een mobiele device (iOS of Android) worden geconsulteerd. Prijsoffertes kunnen eender waar, eender wanneer worden opgevraagd, net zoals klantgegevens allerhande. Recent is ook de module Documenten mobiel raadpleegbaar. Vooralsnog blijft CAS genesisWorld Mobile Apps voornamelijk beperkt tot het consultatieve luik. De verkopers kunnen via hun iPad wel al afspraken inboeken of nota’s toevoegen. Infomat garandeert evenwel dat CAS genesisWorld Mobile Apps in de nabije toekomst grotere mogelijkheden tot interactiviteit zal krijgen,” besluit Yanick Tanghe.
INFOMAT N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.