Northzone Capital pompt 20 miljoen USD in Outfittery

Durfkapitaalfonds Northzone Capital investeert 20 miljoen USD in Outfittery (Berlijn). Bestaande investeerders als Highland Capital Partners, Holtzbrinck Ventures en Mangrove Capital Partners hebben hun belang in het in 2012 opgerichte bedrijf vergroot. Outfittery ontwikkelde het concept van de "on-line personal shopper" voor mannen.
Met de nieuwe kapitaalsinjectie wil Outfittery zijn Europees marktleiderschap op het gebied van "Curated Shopping" voor mannen versterken. Outfittery is momenteel actief in Duitsland, Oostenrijk, Zwitersland, Nederland, België, Luxemburg, Zweden en Denemarken. Dit jaar wordt het concept in bijkomende landen verder uitgerold.
Opzet van Outfittery is het shoppen voor mannen makkelijker te maken. Nieuwe klanten beantwoorden enkele vragen over hun kledingsstijl en maten op www.outfittery.be. Vervolgens contacteren de Outfittery-style experts hen persoonlijk, worden individuele outfits samengesteld en kostenloos toegestuurd. De klant behoudt wat hij wil, de rest wordt, eveneens gratis, teruggestuurd.
Investeerder Northzone ziet "curated shopping" als de volgende evolutie in e-commerce. Northzone mag zich intussen ook aandeelhouder noemen van onder meer Spotify.
Meer info: http://www.outfittery.be.
OUTFITTERY
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.