E-mail marketeers zetten in op automation en opvolging

Als we de resultaten vergelijken met de vorige editie, is het duidelijk dat e-mail marketing naar een meer centrale rol in de marketing-mix is geëvolueerd. De algemene resultaten en klik-ratio’s zijn gestegen en marketeers vertrekken vanuit een strategie met duidelijke doelen. In plaats van enkel massa-mailings te sturen, gaan Belgische e-mail marketeers meer en meer focussen op het bouwen van relaties met hun e-mail contacten om zo een hogere conversie te genereren en nieuwe sales-mogelijkheden te creëren. E-mail marketing groeit in kracht en veelzijdigheid. Dat blijkt ook uit het feit dat een aantal bedrijven een full-time e-mail marketeer hebben ingezet voor hun e-mail campagnes (10,07% in 2014 tegen amper 4,3% in 2013).
Respondenten van de “Email Barometer” geven ook aan dat ze weten dat er tal van nieuwe trends en technische innovaties zijn, maar het is een uitdaging om die ook effectief in hun strategie op te nemen. Ze zijn actief op zoek naar de juiste bronnen voor informatie.
Er zit ook een interessante verschuiving in de verwachtingen voor 2015. Waar automation en opvolging nog niet echt vertegenwoordigd waren in 2014, zullen Belgische marketeers zich hier in 2015 echt op gaan toespitsen.
Mobile wat de laatste jaren al een grote trend, ook in e-mail marketing. Dat was al te zien in de resultaten van de “Email Barometer” in 2013, maar kende pas echt een doorbraak in 2014. Uit de resultaten van deze editie blijkt dat de mobiele optimalisatie van berichten een grote impact had op de resultaten, zeker in B2B-sectoren. Ook in 2015 zal mobile een grote rol in e-mail marketing blijven spelen, zo luidt het.
FLEXMAIL N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.