VIM start sensibiliseringscampagne rond autoloos winkelen op alternatieve momenten
Al te vaak gaan we met z’n allen op hetzelfde moment naar de winkel. Meestal doen we dat met de wagen. Hierdoor moeten we steeds vaker aanschuiven: op de openbare weg, op de parking, aan de versafdeling, aan de pashokjes, aan de kassa, …
Binnen het project “ShopMob” brengt het VIM het woon/winkelverkeer in kaart, maakt het ons bewust van ons gedrag en onderzoekt het welke mogelijke alternatieven er zijn. Hiervoor worden onder meer een aantal sensibiliseringscampagnes georganiseerd, waarvan de eerste tijdens de opening van het Dansaert retail-park in Groot-Bijgaanden plaats vond.
Tijdens de openingsdagen van het nieuwe retail-park konden shoppers op een testparcours kennis maken met e-bikes en fietskarren, waaronder ook een elektrische fietskar. Op deze manier hoopt het VIM hen te overtuigen om de auto in te ruilen voor een “verkeersvriendelijker” vervoersmiddel bij het winkelen. De sensibilisering wordt verder ondersteund met tickets van De Lijn en STIB/MIVB.
Partners in het “ShopMob”-project zijn Comeos, Colruyt Group, De Lijn, De Fietsersbond V.Z.W., Minerva N.V., Mitiska REIM Ventures en STIB-MIVB.
VLAAMS INSTITUUT VOOR MOBILITEIT V.Z.W.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.