Proximus drijft interactie met zelfstandige ondernemers op

Proximus heeft onder het marketingmotto ‘Proximus, altijd dichtbij’ beslist om via lokale vormingsincentives de band met Vlaamse ondernemers nog te verbeteren.
“Proximus is en wil een goeie partner zijn voor zelfstandigen en ondernemers. Dankzij onze kwaliteitsvolle oplossingen willen we dat onze klanten efficiënter kunnen communiceren en zo beter kunnen samenwerken”, zegt marketingverantwoordelijke Marie-Laure Clement.
In dat kader werd in samenwerking met SBM het ‘Proximus SmartCafé’ opgestart.
“Via workshops willen we de kleine zelfstandigen helpen om het maximum uit IT en Telecom te halen”, vult Nadine Abdel aan. “Sommige zelfstandigen zijn niet altijd op de hoogte van alle nieuwe mogelijkheden, in de telecom evolueert alles zo snel dat de vraag naar praktische tips om hierin mee te gaan heel groot is. Door hen een korte gratis opleiding aan te bieden zijn ze weer helemaal mee en kunnen ze efficiënter werken en ondernemen”.
Het ‘Proximus SmartCafé’ werd telkens georganiseerd in de Bizz Corner van een Proximus shop. In 2015 vonden 100 sessies plaats in gans Vlaanderen. Topics als Microsoft Office 365, uw bedrijfspagina op social media, en uw smartphone/IPhone als krachtige businesstool kwamen aan bod. SBM stond in voor het ontwikkelen, implementeren, en doceren van de workshops.
“SBM staat ervoor bekend om als competentiepartner oplossingen te bieden in diverse thema’s. Voor het ‘SmartCafé’ voorziet SBM trainers, die in anderhalf uur een inspirerende en oplossingsgerichte workshop geven over het professioneel gebruik van ICT- en telecomtoepassingen”, zegt Marie-Laure. “De samenwerking met SBM verliep heel goed, mede dankzij hun ervaring en flexibiliteit. Maar ook het feit dat het project snel van start kon gaan en we kort na de sessie al een evaluatie mochten ontvangen is een voordeel”.
Na elke workshop voorziet Proximus een netwerk- en opvolgingsmoment waarop telkens een Proximus-Bizz Expert aanwezig is.
“De appreciatie van de klanten was heel groot. Na de workshop volgde een evaluatie, zowel over de inhoud van de sessie, als over de trainer, en de locatie. 93 procent van de deelnemers zou anderen aanraden om de workshop te volgen”, zegt Nadine Abdel. In 2016 staan opnieuw 100 gratis sessies gepland. Kandidaten kunnen zich hiervoor inschrijven via proximus.be/workshoppro.
“Via het SmartCafé willen wij de naaste partner zijn en ons onderscheiden van de concurrentie”, besluiten Marie-Laure en Nadine.
SBM
PROXIMUS N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.