SoPRISM verfijnt social audience profiling-oplossing
Start-up SoPRISM N.V. (La Louvière), opgericht in 2013, breidt zijn social audience profiling-oplossing uit met geolokallisatie. Dat maakt het voor marketeers mogelijk hun marketing-strategieën en -beslissingen te verfijnen.
De door SoPRISM ontwikkelde oplossing bedient zich van het groeiend aantal gegevens dat via Facebook wordt verzameld. Die hebben betrekking op de sociale activiteit van de gebruiker, de tracking van de activiteit op een geheel van websites buiten Facebook en, ten slotte, de op Facebook direct ingevoerde gegevens (inkomens, consumptiegewoontes, ...) door derde actoren.
Naast geolokalisatie voegt SoPRISM een tweede extra-functionaliteit aan zijn oplossing toe, met name de "persona". Dat is een door data scientists ontwikkeld algoritme dat bij machte is het profiel van personen of reeds actieve consumenten te definiëren die voor een bepaald product of merk gevoelig zijn.
In het nieuwe jaar wil SoPRISM zijn marktpositie in België niet enkel verstevigen, maar ook nieuwe Europese sleutelmarkten aanboren, met name het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland. In de eerste jaarhelft van 2017 wil de start-up zijn omzet maar liefst verdrievoudigen.
Meer info: 0496/39.32.30 of https://soprism.com.
SOPRISM N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.