SoPRISM verfijnt social audience profiling-oplossing

14/12/2016 OM 13:17 - Luc Willemijns
Placeholder

Start-up SoPRISM N.V. (La Louvière), opgericht in 2013, breidt zijn social audience profiling-oplossing uit met geolokallisatie. Dat maakt het voor marketeers mogelijk hun marketing-strategieën en -beslissingen te verfijnen.

De door SoPRISM ontwikkelde oplossing bedient zich van het groeiend aantal gegevens dat via Facebook wordt verzameld. Die hebben betrekking op de sociale activiteit van de gebruiker, de tracking van de activiteit op een geheel van websites buiten Facebook en, ten slotte, de op Facebook direct ingevoerde gegevens (inkomens, consumptiegewoontes, ...) door derde actoren.

Naast geolokalisatie voegt SoPRISM een tweede extra-functionaliteit aan zijn oplossing toe, met name de "persona". Dat is een door data scientists ontwikkeld algoritme dat bij machte is het profiel van personen of reeds actieve consumenten te definiëren die voor een bepaald product of merk gevoelig zijn.

In het nieuwe jaar wil SoPRISM zijn marktpositie in België niet enkel verstevigen, maar ook nieuwe Europese sleutelmarkten aanboren, met name het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland. In de eerste jaarhelft van 2017 wil de start-up zijn omzet maar liefst verdrievoudigen.

Meer info: 0496/39.32.30 of https://soprism.com.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.