2018 geen “grand cru”-jaar voor Mercedes-Benz Belux

12/03/2019 OM 08:30 - Luc Willemijns
64fb9619546a5dd3555178b8004745a1
Mercedes-Benz investeert de komende jaren tien miljard euro in de elektrificering van zijn vloot
Het voorbije jaar werd de auto-industrie geconfronteerd met een bijzonder volatiele markt. Macro-economisch verschenen er donkere wolken aan de horizon. Ook de veranderende WLTP-wetgeving zorgde voor de nodige kopzorgen. En dan was er nog het groeiend ecologisch bewustzijn bij de consument. Dat Mercedes-Benz Belux in 2018 minder voertuigen heeft verkocht, hoeft dan ook niet te verbazen. Welgeteld 35.526 personenwagens gingen de deur uit. Smart kende een stabiel jaar met 1.741 registraties en Mercedes-Benz Vans verkocht 9.700 bestelwagens. Ook 2019 belooft een uitdagend jaar te worden. Maar dat belet Mercedes-Benz Belux niet om ambitieus te zijn. Zo wil ceo Niels Kowollik tegen 2020 opnieuw dé nummer één worden in het premium-segment. Om dat doel te bereiken lanceert de autobouwer de 5C-strategie, waarbij er gefocust wordt op vijf strategische domeinen. Ook interne herschikkingen staan daarbij op de agenda.

Ontvang Leads voor 19€/mnd

  • Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
  • Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
  • Maandelijks opzegbaar

Wilt u meer bedrijven bereiken?

Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.

Bekijk dVO Member Path Created with Sketch.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.