Nissan opent eerste “Nissan City Hub” in Parijs

Nissan heeft in Parijs de eerste “Nissan City Hub” geopend. Dat is een nieuw concept voor de verkoop van elektrische auto’s, waarin e-commerce en een fysieke store samen komen. De “Nissan City Hub” geeft bezoekers een goed beeld van Nissan's visie op de mobiliteit van de toekomst.

De nieuwe concept store is te vinden in het drukke winkelcentrum Vélizy 2, op een steenworp van het centrum van Parijs. De opening van de “Nissan City Hub” is een nieuwe stap in de wereldwijde verkoopsstrategie van de Japanse constructeur, waarbij e-commerce en nieuwe mobiliteitstechnologie worden gecombineerd om de ervaring van de klant zowel on-line als off-line te verbeteren.

Nissan’s doel van het nieuwe distributie-format is klanten de beste ervaring te bieden en hun verwachtingen te overtreffen. Het concept in de showroom in het winkelcentrum Vélizy 2 - waar auto’s verregaand kunnen worden gepersonaliseerd - huisvest 88 m² aan schermen en vijf plaatsen waar auto’s voor een proefrit kunnen worden overhandigd.

Nog voor eind dit jaar zou het geheel al worden uitgebreid. Klanten zullen er dan kennis kunnen maken met xStorage Home, een innovatieve oplossing voor energie-opslag, die gebruik maakt van nieuwe en gebruikte batterijen uit Nissan’s elektrische auto’s, en met Frankrijks eerste netwerk van snelladers voor elektrische voertuigen.

Nissan heeft de bedoeling het “Nissan City Hub”-concept uit te breiden naar andere grote steden zoals Berlijn, Tokio en Shanghai.

Meer info: 03/870.32.69 of http://www.nissan.be.

Meer sectornieuws

Agenda