VR en AR doen shoppers meer kopen

07/05/2019 OM 09:17 - Luc Willemijns
Placeholder
Virtual reality (VR) en augmented reality (AR) zijn de technologieën van het moment. Steeds meer bedrijven experimenteren ermee om bijvoorbeeld hun product te promoten of verkopen. Maar in hoeverre werkt dat? Nieuw VUB-onderzoek stelt namelijk vast dat zowel VR als AR een positief effect hebben op de houding van klanten tegenover merken en/of producten omdat, dankzij de technologie, de producten dichterbij en echter aanvoelen voor de consumenten. Dit boost hun klantbeleving, die dan op zijn beurt weer zorgt dat consumenten meer geneigd zijn om het product ook te kopen. VR en AR vullen hiaten van de traditionele marketing op en bieden dus ontzettend veel potentieel voor zowel klassieke retail als commerce, luidt het.

Ontvang Leads voor 19€/mnd

  • Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
  • Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
  • Maandelijks opzegbaar

Wilt u meer bedrijven bereiken?

Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.

Bekijk dVO Member Path Created with Sketch.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.