VR en AR doen shoppers meer kopen

Virtual reality (VR) en augmented reality (AR) zijn de technologie├źn van het moment. Steeds meer bedrijven experimenteren ermee om bijvoorbeeld hun product te promoten of verkopen. Maar in hoeverre werkt dat? Nieuw VUB-onderzoek stelt namelijk vast dat zowel VR als AR een positief effect hebben op de houding van klanten tegenover merken en/of producten omdat, dankzij de technologie, de producten dichterbij en echter aanvoelen voor de consumenten. Dit boost hun klantbeleving, die dan op zijn beurt weer zorgt dat consumenten meer geneigd zijn om het product ook te kopen. VR en AR vullen hiaten van de traditionele marketing op en bieden dus ontzettend veel potentieel voor zowel klassieke retail als commerce, luidt het.

Word betalende abonnee

De volledige inhoud van dit artikel is enkel toegankelijk voor 'Web-only'-, 'Web + Print'- en 'Activity'-abonnees.

  • Lees alle artikels en thema-inhoud
  • Toegang tot alle 'Netwerk' functionaliteiten
  • Toegang tot de dVO-Bedrijvengids

Registreer nu

Reeds abonnee?