FIT lanceert nieuwe branding toolkit

Flanders Investment & Trade (FIT) heeft een nieuwe branding toolkit gelanceerd rond vijf economische domeinen, met name Life Sciences & Health, Food, Solution Driven Engineering & Technology, Smart Logistics, Sustainable Resources en Materials & Chemistry.

De tools maken Vlaanderen “herkenbaar” in het buitenland, benadrukken de oplossingsgerichte aanpak en helpen ondernemers bij het uibreiden van hun internationale activiteiten.

Tijdens de “Flanders Economic Summit” vorige maand maakte Flanders Investment & Trade de tussentijdse balans op van de internationaliseringsstrategie “Vlaanderen Versnelt! 2017-2021”. Ook de volgende resultaten werden tijdens de Summit voorgesteld:

  • Flanders Investment & Trade creëerde sterke allianties met zeventien strategische partners om economisch Vlaanderen in de toekomst nog sterker internationaal te positioneren.
  • Flanders Investment & Trade lanceerde een one-stop digitale agenda (www.veroverdewereld.be) waar internationale ondernemers die denken aan internationaliseren of exporteren naar het buitenland terecht kunnen voor het meest uitgebreide overzicht van groepszakenreizen, events en exportmogelijkheden naar het buitenland.
  • Flanders Investment & Trade paste ook zijn actieprogramma en dienstverlening aan om beter de noden te bedienen van technologie-gedreven start-ups en scale-ups. Sterke banden met VLAIO, het Vlaams Agentschap voor Innoveren en Ondernemen, incubatoren en acceleratoren bewijzen succesvol te zijn.
  • Flanders Investment & Trade versterkt zijn klantendienstverlening door ook zelf op de kar te springen van het gebruik van Big Data en artificial intelligence.

De implementatie van de strategie is gedeeltelijk gefinancierd door het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO) van de Europese Commissie.