5 watertrends waar u nog nooit van geproefd hebt
- Rauw water
De raw food-beweging is volop in opmars, vooral in de Verenigde Staten. Onder de filosofie dat alle voedingsstoffen beter bewaard blijven onder de 45°C, zijn er enkele bedrijven die “rauw water” op de markt brengen. Hierbij gaat het om onbehandeld en ongefilterd bronwater dat gebotteld wordt. De natuurlijke mineralen, die op deze manier beter bewaard blijven, zouden een energie-boost geven en het immuunsysteem opkrikken. Klinkt het te mooi om waar te zijn? Veiligheidsexperts zeggen van wel. Ze benadrukken zelfs dat deze trend niet zonder gevaren is. Het steriliseren van water neemt juist heel wat gezondheidsrisico’s weg.
- Van water naar wijn
Alcoholvrije dranken zitten in de lift. Het is namelijk geen taboe meer om zonder bier of wijn een avond op café door te brengen. Andere alcoholvrije varianten duiken dan ook overal op. Zo bestaat er tegenwoordig water waar anti-oxidanten van wijn aan toegevoegd worden. Een drankje waar geen calorieën inzitten en waar u ook niet licht in het hoofd van wordt. Ze komen in ongeveer dezelfde smaken als gewone wijnen: wit, rosé en rood. De meningen over de smaak zijn verdeeld. Het blijft natuurlijk water.
- Slim water
Wie goed gehydrateerd wil zijn om gezond door het leven te gaan, drinkt best anderhalve liter per dag. Dat zijn ongeveer acht glazen per dag, niet niks dus. Er zijn verschillende manieren om jezelf eraan te herinneren om op te staan en naar de dichtstbijzijnde waterbron te wandelen. Maar hebt u al gehoord van de smart cup? Het is een slimme drinkbeker die zoemt wanneer het weer tijd is voor uw hydratatie. En “snoozen” helpt niet. Wanneer u niet drinkt, zoemt hij na 5 minuten weer. Met een handige app kan u exact weten hoeveel u die dag al gedronken hebt.
- Functioneel water
Water is lekker, gezond en bevat geen calorieën. Dat zijn heel wat voordelen, maar wat als we nog wat voordelen zouden kunnen toevoegen? Dan krijgt u functional water. Aan dit water zijn extra vitaminen toegevoegd en verder zijn er op moleculair niveau wijzigingen aangebracht waardoor het water extra functies krijgt. Denk maar aan het verbeteren van het immuunsysteem of het geven van meer energie. Of ze wel degelijk doen wat ze beloven is niet bewezen.
- IJswater
Onlangs werd in IJsland een uitvaart gehouden voor de volledig weggesmolten gletsjer Ojökull. Het smelten van ijsbergen en gletsjers is een groot probleem van deze tijd. Anderen zien er een business-model in. Gesmolten ijswater drinken van de Noorse eilandengroep Spitsbergen, het klinkt speciaal. Een expeditie brengt genoeg voorraad binnen om 13.000 flessen te kunnen bottelen. Voor een fles van 75 cl betaalt u algauw 80 euro aangezien elke fles limited edition is. Absoluut niet milieuvriendelijk, klinkt het bij de klimaatactivisten. Ook al beweert het bedrijf dat ze hun verbruik terugbetalen in andere energieprojecten, het blijft een omstreden en fel bekritiseerd drankje.
Welke trends nemen we mee?
Zoals u ziet, genoeg bizarre trends om uit te kiezen. De slimme drinkbeker en wijnwater zijn onze favorieten. Ze beloven namelijk niets wat ze niet kunnen waarmaken. De slimme drinkbeker trilt echt en het wijnwater is nu eenmaal water met wijnoxidanten. Alle vijf hebben ze één ding gemeen: een gezonde levensstijl promoten. Van ongefilterd water tot gesmolten ijs drinken. Wat deze bedrijven verkopen is misschien niet allemaal even helder als het water zelf. Het is daarom belangrijk toch even uw licht op te steken alvorens u meegaat in één van deze hypes. En met die gedachte kan u in alle rust genieten van uw “gewoon” glaasje water.
(Bovenstaande bijdrage kwam tot stand in samenwerking met Sip-Well N.V. (Londerzeel)).
Meer info: 052/890.884 of www.sip-well.com.
SIPWELL N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.