Zet net zoals vele ondernemers de stap naar een digitale boekhouding

Een KMO-ondernemer besteedt maandelijks gemiddeld 16 uur en 53 minuten aan financiële administratie. Dit is kostbare tijd die je als zaakvoerder liever wil investeren in het verder uitbouwen van je bedrijf. Precies om deze reden heeft Unifiedpost Billtobox ontworpen. Met behulp van beveiligde software kan je via laptop, smartphone of tablet facturen aanmaken, verzenden en ontvangen, betalen, archiveren en automatisch delen met je accountant, via enkele kliks. En dit al vanaf 49 euro per jaar.

De missie van Billtobox is duidelijk: iedere KMO te ondersteunen bij het efficiënt verwerken van hun administratie: dankzij “Billtobox” kan jij als ondernemer vaarwel zeggen tegen die stapels papier op je bureau. Je administratie beheren is nog nooit zo eenvoudig geweest.

Unifiedpost Group

Unifiedpost Group is een toonaangevend Europese fintech-bedrijf dat in vijftien landen aanwezig is. Het bedrijf streeft er naar om zijn klanten te helpen bij het structureren van complexe financiële ecosystemen door het leveren van handige, slimme, digitale oplossingen. Het heeft meer dan 2,5 miljoen geconnecteerde klanten, 300.000 KMO-gebruikers, 250 grote- en overheidsklanten en de teller staat op 350 miljoen transacties per jaar. Met meer dan 800 mensen in dienst in de Benelux, Frankrijk, UK en Oost-Europa is dit dan ook een wereldwijde speler geworden. Het hoofdkantoor is gevestigd in Terhulpen. Dankzij het partnership met drukkerij Leleu, dat instaat voor het drukken en verzenden van facturen, is Unifiedpost Group ook actief in Brussegem.

En dit is nog maar het topje van de ijsberg, Unifiedpost Group is namelijk continu in de weer om zijn digitale activiteiten verder op de kaart te zetten.

Billtobox: dé digitale tool die administratieve rompslomp wegneemt 

Billtobox is een unieke digitale tool die de administratieve rompslomp tussen ondernemers en boekhouders wegneemt. Ondernemers groot of klein willen doen waar ze goed in zijn: ondernemen en hun zaak uitbouwen. Maar daar komt heel veel administratie bij kijken: facturen opmaken, verzenden, ontvangen en betalen, de tijdrovende kwartaalaangifte voorbereiden, alle correcte documenten bezorgen aan de boekhouder, noem maar op. Met Billtobox gebeurt dat vanaf nu eenvoudig, efficiënt en voornamelijk zonder stress. Billtobox bestaat uit een reeks handige tools. Zo is er de facturatiefunctie om verkoopsfacturen aan te maken in minder dan 60 seconden, worden alle documenten opgeslagen in een digitaal archief, heb je de mogelijkheid om bonnetjes en facturen via de scan-functie in de app op te laden, wordt dit alles automatisch gedeeld met jouw boekhouder en nog zoveel meer. Door de ondernemer deze digitale tool aan te bieden, wil Billtobox hem of haar helpen bij het eenvoudig verwerken van al zijn of haar paperassen.

Zegen voor boekhouders

Doordat boekhouders alle documenten doorheen het jaar ontvangen, gaat de BTW-aangifte veel sneller en wordt kwartaalstress verminderd, hoeven zij zelf niet meer te zoeken in de dikke mappen die ze ontvangen van hun klanten en worden de gegevens van facturen/bonnetjes automatisch ingelezen door slimme OCR (pptical character recognition).

Hierdoor behoort het overtypen van gegevens tot het verleden en krijgt de accountant meer tijd om zijn klanten bij te staan met financieel advies.

Win/win voor ondernemer en accountant

Ontdek zelf Billtobox: www.billtobox.be.

(Ingezonden mededeling)