Mercedes-Benz stelt ontwerp brandstofcel-truck voor
Daimler Truck AG heeft in wereldpremière het ontwerp van een brandstofcel-truck voor het lange afstandsvervoer voorgesteld. De Mercedes-Benz GenH2-truck, die waterstof als energiebron gebruikt, wordt de eerste truck van de constructeur die door brandstofcellen zal worden aangedreven. Daimler Trucks plant de eerste tests van de GenH2-truck bij klanten in 2023, de serieproductie zou in de tweede helft van het decennium van start moeten gaan.
Daimler Trucks gaf voorts een voorsmaakje van een uitsluitend door batterijen aangedreven elektrische distributie-truck, de Mercedes e-Benz eActros LongHaul. De serieproductie van de eActros LongHaul, bedoeld om goed te plannen en regelmatige ritten op een energie-efficiënte manier af te werken, staat voor 2024 gepland. Zijn reikwijdte met één volledige laadbeurt van de batterijen bedraagt ongeveer 500 kilometer.
Volgend jaar gaat Daimler Trucks van start met de serieproductie van de Mercedes-Benz eActros voor het distributievervoer. Die krijgt een autonomie mee die duidelijk hoger zal liggen dan die van het in 2018 voorgestelde prototype (200 kilometer).
De zogenaamde ePowertrain, de nieuwe internationale platformarchitectuur, wordt de nieuwe technologische basis voor alle middelzware en zware, lokaal CO2-neutrale serie-trucks van Daimler Trucks, ongeacht of het door batterijen of door brandstofcellen op waterstof aangedreven trucks gaat.
Meer info: http://www.daimler-truck.com.
DAIMLER TRUCK AG
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.