Alstom lanceert 's werelds eerste geavanceerde Eurobalise in België
Alstom, wereldwijd actief in slimme en duurzame mobiliteit, introduceert een innovatieve Eurobalise die de spoorwegveiligheid naar een hoger niveau tilt. Deze doorbraak, ontwikkeld in België, is een significante stap vooruit in de standaardisatie van spoorwegveiligheid en biedt spoorwegbeheerders een kosteneffectieve veiligheidsoplossing.
De Eurobalise, een veiligheidskritiek apparaat, zendt als baken gegevens van het spoor naar de trein en integreert voortaan vereenvoudigde ERTMS-coderingsfunctionaliteit, wat essentieel is voor meerdere gebruikssituaties in de spoorwegsector. Het geavanceerde systeem is gebaseerd op Alstom's met succes beproefde Onvia Balise™-technologie, met wereldwijd meer dan 400.000 geïnstalleerde eenheden.
De Eurobalise bevat een systeem dat automatisch "STOP"- of "GO"-berichten naar treinen stuurt, waardoor de veiligheid van spoorwerkers tijdens onderhoudswerkzaamheden wordt verhoogd. Door treinbewegingen op afstand te besturen, wordt het risico op ongevallen geminimaliseerd, wat bijdraagt tot hogere algemene veiligheidsnormen in de spoorwegsector.
Infrabel, de Belgische spoorwegbeheerder, heeft een eerste bestelling geplaatst voor vijftig eenheden, inclusief twintig jaar onderhoud, met een optie tot uitbreiding naar 100 eenheden.
De productie van het baken vindt plaats in Alstom's locaties in Charleroi (België) en Villeurbanne (Frankrijk). In België heeft Alstom telt in België 2.100 werknemers, met activiteiten gecentreerd rond twee wereldwijde ontwikkelingscentra in Charleroi en een montage- en onderhoudsfabriek in Brugge.
Meer info: 071/44.56.08 of https://www.alstom.com.
ALSTOM BELGIUM N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.