Andrea Pallard aangesteld als hoofd Wereldwijde Communicatie Alfa Romeo en Maserati

13/11/2024 OM 14:06 - Luc Willemijns
Andrea Pallard 12112024

Stellantis heeft Andrea Pallard aangesteld als hoofd Wereldwijde Communicatie voor Alfa Romeo en Maserati. In deze nieuwe functie rapporteert hij direct aan Eligio Catarinella en Giovanni Perosino, verantwoordelijk voor de wereldwijde marketing en communicatie van Alfa Romeo en Maserati. Pallard zal de strategische koers bepalen voor de interne en externe communicatie van de iconische modellen van deze merken.

Andrea Pallard begon zijn loopbaan in 2000 bij Isvor, de Corporate University van de FIAT Group. Gedurende zijn 24-jarige carrière heeft Pallard diverse functies met toenemende verantwoordelijkheid bekleed in product marketing, events, sponsoring en communicatie, wat hem uitgebreide ervaring binnen de automotive sector heeft opgeleverd.

In de loop der jaren heeft Pallard een indrukwekkend portfolio opgebouwd binnen de FIAT Group en Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Zo was hij van 2013 tot 2014 Hoofd Communicatie van Jeep® in de EMEA-regio, en van 2014 tot 2016 Marketingmanager voor de Fiat 500. Van 2017 tot 2018 gaf hij leiding aan het regionale team voor Events en Sponsoring. Vervolgens werd hij aangesteld als Hoofd Communicatie voor de EMEA-regio, een functie die hij vervulde tot de oprichting van Stellantis in januari 2021.

Met de oprichting van Stellantis in 2021 werd Pallard benoemd tot vice-president Communicatie voor de regio Europa. In deze rol was hij verantwoordelijk voor de communicatie in een tijd van transitie en groei voor het concern. Deze functie zal nu worden overgenomen door Alessandro Nardizzi, die eerder verantwoordelijk was voor de wereldwijde communicatie van Alfa Romeo.

Met zijn aanstelling als hoofd Wereldwijde Communicatie voor Alfa Romeo en Maserati zal Pallard zich richten op het versterken van de merkidentiteit en de communicatie rondom nieuwe producten. Zijn uitgebreide ervaring en passie voor de automotive wereld maken hem uitstekend geschikt om deze merken verder te positioneren in een steeds competitievere markt. Stellantis ziet Pallard’s nieuwe rol als een strategische stap in het bevorderen van de wereldwijde aantrekkingskracht van Alfa Romeo en Maserati.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.