Caixa General de Depósitos vestigt nieuw hoofdkantoor in WellBe-project van Atenor en BESIX RED in Lissabon

Atenor en BESIX RED hebben een overeenkomst gesloten met Caixa General de Depósitos (CGD) voor de ontwikkeling van het nieuwe hoofdkantoor van de financiële instelling in Lissabon. Het WellBe-project, dat 27.635 m² aan kantoorruimte zal bieden, is momenteel in aanbouw en zal naar verwachting operationeel zijn tegen de tweede helft van 2026. Dank zij deze deel kan de groep Atenor zijn netto-schuld met 28 miljoen euro terug dringen.
WellBe is strategisch gelegen aan de Avenida D. João II in Parque das Nações en is ontworpen door Saraiva Associados en A2M. Het project is gericht op het vestigen van een nieuwe standaard voor uitmuntende werkruimtes en overtreft de NZEB-normen (Net Zero Energy Building). Het streeft naar WELL Platinum en zal uitblinken met EU Taxonomy alignment inclusief BREEAM Excellent-, ADENE A- en WiredScore Gold-certificeringen.
CGD, de grootste bank van Portugal, heeft de strategische beslissing genomen om WellBe te kiezen als zijn nieuwe hoofdkantoor. De bank zet zich in voor een toegankelijke en duurzame werkplek, met aandacht voor energie-efficiëntie, milieuverantwoordelijkheid en toegankelijkheid voor personen met beperkte mobiliteit.
Deze transactie illustreert de internationale reikwijdte van Atenor en BESIX RED, en hun vermogen om toegang te krijgen tot regionale kapitaalbronnen en internationale projectpartners.
De verkoop van het WellBe-project aan CGD werd afgesloten tegen marktvoorwaarden en zal een positieve impact hebben op de rekeningen van Atenor van 2024 tot 2026.
Meer info: 02/402.64.87 of https://www.besixred.com
BESIX RED N.V.
ATENOR GROUP N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.