Dreambaby lanceert nieuw logo en winkelconcept na strategische vernieuwing

17/06/2025 OM 16:02 - Luc Willemijns
Dreambabayrebrandingwinkel 170625

Dreambaby, de Belgische keten voor baby-artikelen en jonge gezinnen in handen van Vanhalst Retail Group, stelt een vernieuwd logo en een aangepaste huisstijl voor. De rebranding vormt het startpunt van een bredere strategische transformatie. Dit najaar opent in Brugge de eerste winkel volgens het nieuwe winkelconcept.

Het bekende logo met boom en blauwe kleuren wordt vervangen door een eenvoudiger woordmerk in krijtzwart of warmwit. Het nieuwe logo behoudt het ronde, vriendelijke lettertype maar kiest voor meer soberheid. De vernieuwde visuele stijl weerspiegelt Dreambaby’s missie om jonge gezinnen te ondersteunen bij een goede start.

Opvallend element in de rebranding is de prominente rol van het bijtje uit het Dreambee-logo. Dit figuurtje wordt voortaan ingezet in service-gerichte communicatie en duikt op in de werkkledij van medewerkers. Het symbool staat voor verbondenheid en hulpvaardigheid.

Naast het nieuwe logo is ook de webshop intussen aangepast aan de nieuwe huisstijl. In het najaar volgt een vernieuwde fysieke winkel in Brugge, waar beleving, kleurgebruik en materiaalkeuzes afgestemd zijn op de nieuwe merkidentiteit.

De rebranding maakt deel uit van een bredere strategie sinds de overname door Vanhalst Retail Group in 2024. De groep verenigt de merken Dreambaby, Supra Bazar en KABINE en zet daarbij in op beleving en fysieke aanwezigheid in de winkel.

Dreambaby telt 27 winkels en een on-line platform met onder meer geboortelijsten en een breed aanbod van meer dan 400 merken.

Meer info: 056/43.10.00 of https://www.dreambaby.be

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.