Elena Cortesi benoemd tot head of Marketing & Communication voor Jeep, Ram en Dodge in Europa

05/05/2025 OM 14:10 - Luc Willemijns
Jeepreamdodgecortesi 0505625

Stellantis heeft Elena Cortesi aangesteld als nieuwe head of Marketing & Communication voor de merken Jeep, Ram en Dodge in Europa. Ze neemt in deze rol ook de functionele leiding op binnen het Europese marketing team van de drie merken en rapporteert aan Fabio Catone, head of Brand voor Jeep, Ram en Dodge in Europa.

Elena Cortesi maakt sinds 2017 deel uit van Stellantis (voorheen FCA) en was sinds 2021 verantwoordelijk voor communicatie van de merken Jeep, Ram en Dodge. In die functie behaalde ze recordresultaten op het vlak van mediabereik en speelde ze een sleutelrol bij de succesvolle lancering van de Jeep Avenger, het eerste volledig elektrische voertuig van Jeep en winnaar van de titel “Car of the Year 2023”.

Cortesi heeft ruime ervaring in de auto-industrie, met eerdere communicatie- en marketing-rollen bij onder meer Ford Motor Company. Ze verwierf internationale erkenning met een vernieuwende sociale mediastrategie rond de lancering van de nieuwe Ford Fiesta in 2008, wat haar in 2013 de Eurostar Award voor Best Social Media Executive opleverde van Automotive News Europe.

Ze volgt Aline Germain op, die binnen Stellantis doorgroeit naar de functie van brand content & marketing operations voor de merken Jeep, Ram en Dodge in de Europese markt.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.