Gillain & C°-moeder versterkt positie met meerderheidsbelang in Spin Pompen

Heleon Group (Middelharnis), moederbedrijf van Gillain & C° (Aartselaar), verwerft een meerderheidsbelang in het eveneens Nederlandse Spin Pompen (Assen). Ondanks de overname zal Spin Pompen zelfstandig blijven opereren en binnen Heleon Group als autonome entiteit zijn marktpositie verder uitbouwen. Deze strategische stap versterkt de positie van Heleon Group als leverancier van RVS-onderdelen en hoogwaardige procesapparatuur voor de farmaceutische en voedingsmiddelenindustrie. Het in 2003 opgerichte Spin Pompen is gespecialiseerd in hoogwaardige hygiënische verdringerpompen. Het bedrijf bouwde een solide reputatie op in de voedingsmiddelen-, cosmetische - en farmaceutische industrie.
Na eerdere overnames van bedrijven zoals het Belgische PMA en Gillain & Co en het Nederlandse Holstaal, vertegenwoordigt de acquisitie van Spin Pompen een nieuwe mijlpaal in de groei van Heleon Group. Door het samenvoegen van expertise en productportfolio's versterkt Heleon Group zijn positie verder in de markt.
Heleon Group neemt een belang van 70% in Spin Pompen, dat momenteel een omzet heeft van 6 à 7 miljoen euro en werkgelegenheid biedt aan tien medewerkers. De huidige eigenaars, Emile Koster en Dick Kieneker, blijven als minderheidsaandeelhouder verbonden aan het bedrijf en actief betrokken bij de verdere groei en professionalisering van de organisatie. Beide bedrijven streven voortaan gezamenlijk succes na in de markt van high-end procescomponenten.
De overname biedt niet alleen nieuwe kansen voor groei, maar ook synergieën op het gebied van kennis en innovatie.
Meer info: 03/870.60.80 of https://www.gillain.com

GILLAIN & C° N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.