Gimv herinvesteert in fusie Bugaboo-Joolz en ondersteunt internationale groeiplannen

Investeringsmaatschappij Gimv (Antwerpen) herinvesteert in de recent samengevoegde kinderwagenmerken Bugaboo en Joolz. De nieuwe combinatie wil inspelen op de groei- en innovatiekansen in de sterk gefragmenteerde wereldwijde markt voor kinderwagens. Gimv houdt een minderheidsbelang aan naast Mubadala Capital, Bain Capital en het management.
Zowel Bugaboo als Joolz zijn Nederlandse bedrijven met een focus op design-gerichte, duurzame en hoogwaardige mobiliteitsoplossingen voor jonge gezinnen. Bugaboo is wereldwijd actief en bekend om zijn bekroonde kinderwagens en accessoires terwijl Joolz een sterke positie heeft opgebouwd in Europa, APAC en de VS. Samen tellen de merken circa 1.200 medewerkers, met het hoofdkantoor gevestigd in Amsterdam.
Gimv investeerde in 2016 al in Joolz om de internationale expansie te ondersteunen. Nu het merk volledig is overgenomen door Bugaboo, grijpt Gimv de kans om samen met de oprichters van Joolz opnieuw te investeren in de gecombineerde groep. Bugaboo, sinds 2024 in handen van Mubadala Capital, zal samen met Joolz blijven opereren onder eigen naam, met als doel schaalvoordelen te benutten zonder de merkidentiteit te verliezen.
Met de combinatie willen beide bedrijven hun innovatiekracht versterken en een solide groeiplatform vormen binnen de wereldwijde baby- en kinderproductenmarkt. Er worden geen financiële details van de transactie bekend gemaakt.
Meer info: 03/290.21.00 of https://www.gimv.com
GIMV N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.