GOFLUO krijgt 1,5 miljoen euro toegestopt voor internationale expansie

Het Belgische safe fashion-merk GOFLUO heeft een kapitaalsinjectie van 1,5 miljoen euro gekregen om zijn internationale groei te versnellen. De financieringsronde werd ondersteund door bestaande aandeelhouders, aangevuld met nieuwe business angels via BAN Flanders. Ook KBC, BNP Paribas Fortis en PMV Cofinanciering droegen bij met bancaire steun. Goed twee jaar terug haalde het bedrijf ook al 1 miljoen euro op.
GOFLUO werd in 2018 opgericht en creëerde met zijn "bodyglowers" een nieuwe kledingcategorie die veiligheid en stijl combineert. Het bedrijf verkocht inmiddels meer dan 160.000 stuks en is actief in vijftien landen via vijfhonderd dealers. De scale-up noteert een jaar-op-jaar groei van 30% en heeft distributiekanalen bij onder meer AS Adventure, Globetrotter, Marathon Sports in Boston en Title Nine in de Verenigde Staten. In 2024 zorgde een vermelding op Oprah Winfrey’s "Favorite Things"-lijst voor extra internationale zichtbaarheid.
Met de bijkomende financiering wil GOFLUO investeren in productinnovatie en expansie. Dit najaar lanceert het merk een nieuwe running-collectie, bestaande uit ademende bodyglowers, sporttops en reflecterende sokken. Hiermee speelt de scale-up in op de wereldwijde groei van hardlopen en de verschuiving naar athleisure. Naast running richt GOFLUO zich ook op fietsers, wandelaars, kinderen, hondeneigenaars en bedrijven die werknemers voorzien van gepersonaliseerde uitrusting.

Onder de nieuwe investeerders bevinden zich onder meer Yasmin Vantuykom en Fabienne Claeys. Hun instap versterkt de gender-diversiteit binnen het kapitaal van GOFLUO, mede dankzij het Wise Women-netwerk van BAN Flanders. Dit netwerk stimuleert vrouwelijke business angels om te investeren in groeibedrijven. In totaal nemen drie vrouwelijke investeerders deel aan de recente kapitaalronde, wat uitzonderlijk is in de sector.
GOFLUO zet de kapitaalinjectie strategisch in om zijn internationale aanwezigheid in Europa, Noord-Amerika en nieuwe markten uit te breiden. Het merk bouwt daarbij verder op een combinatie van groei in retail, corporate klanten en strategische partnerships. Steden zoals Antwerpen voorzien hun fietsende medewerkers inmiddels van GOFLUO-bodyglowers als onderdeel van hun veiligheidsbeleid.
Meer info: https://www.gofluo.com
GOFLUO B.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.