Gutsy haalt 1,1 miljoen euro op om hondenvoeding gezonder en transparanter te maken

13/10/2025 OM 08:00 - Luc Willemijns
Gutsy121025

De Antwerpse start-up Gutsy, bekend om zijn transparante en duurzame hondenvoeding, heeft een kapitaalronde van 1,1 miljoen euro afgesloten bij bestaande investeerders. Met deze financiering wil het jonge bedrijf zijn activiteiten uitbreiden, nieuwe medewerkers aantrekken en verder inzetten op productontwikkeling en internationale groei.

Gutsy werd vier jaar geleden opgericht door Achilles Hannecart en Jack Lathouwers, toen nog studenten aan de Universiteit Gent. Wat begon als een schoolopdracht, groeide uit tot een merk dat vandaag in meer dan vierhonderd winkelpunten in België verkrijgbaar is. De onderneming telt intussen zes medewerkers en breidt zijn aanbod uit met snacks, supplementen en verzorgingsproducten voor honden.

Onder de slogan “Weet wat je je huisdier geeft” wil Gutsy meer duidelijkheid brengen in de huisdierenvoedingsindustrie. De meeste traditionele hondenbrokken bevatten volgens de oprichters slechts een beperkt percentage van het ingrediënt dat op de verpakking staat vermeld. Gutsy wil daar komaf mee maken door heldere etiketten, begrijpbare ingrediëntenlijsten en volledige openheid over de samenstelling te bieden.

De inspiratie voor het bedrijf kwam van Otis, de golden retriever van mede-oprichter Jack Lathouwers, die als “chief tasting officer” symbool staat voor de missie van Gutsy. In samenwerking met de Faculteit Diergeneeskunde van de Universiteit Gent ontwikkelde het team recepten die zowel gezond als duurzaam zijn, met lokale productie en evenwichtige samenstellingen.

Gutsy1210251

De nieuwe financiering zal worden gebruikt om de groei van het merk te versnellen. Concreet plant Gutsy:

  • de uitbreiding van het team, met onder meer een sales-verantwoordelijke voor Vlaanderen, een digital marketeer en een content creator;
  • het opschalen van de productie en distributie om meer honden te bereiken met gezonde voeding;
  • het verder verbeteren van bestaande producten en de lancering van nieuwe recepturen en verpakkingen die nog meer transparantie bieden.

Na een sterke opbouw in België kijkt Gutsy nu ook naar het buitenland. Met de nieuwe kapitaalsinjectie wil het bedrijf de eerste stappen zetten richting internationale expansie, met als doel om uit te groeien tot het meest eerlijke hondenvoedingsmerk van Europa.

Met deze nieuwe groeifase blijft Gutsy trouw aan zijn missie: gezonde, duurzame en volledig transparante voeding op de markt brengen - en zo de hondenvoedingssector blijvend veranderen.

Meer info: 0492/61.41.77 of https://www.gutsy.dog

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.