GXO lanceert AI-gedreven platform GXO IQ voor intelligente supply chain-orkestratie
GXO Logistics, de grootste pure-play aanbieder van contractlogistiek ter wereld, lanceert het nieuwe AI-platform GXO IQ. Het platform is ontwikkeld om wereldwijde supply chains intelligenter, efficiënter en flexibeler te maken. GXO IQ is ontworpen als een cloud native-besturingssysteem specifiek voor logistieke toepassingen en combineert meer dan twintig jaar operationele data met geavanceerde AI-technologieën zoals Google Vertex AI en Snowflake Cortex AI.
Het platform bestaat uit vier geïntegreerde lagen:
-
Data Fabric Layer: bundelt miljarden transacties en operationele signalen uit GXO-vestigingen wereldwijd tot een centrale databron. Deze basis voedt de AI-algoritmes met real-time input van frontline operators.
-
AI Orchestration Layer: gebruikt voorspellende algoritmes om onder andere schommelingen in de vraag te detecteren, voorraadverplaatsingen aan te sturen en verzendprocessen dynamisch te optimaliseren.
-
End-to-End Execution Layer: biedt een volledig geïntegreerde suite van logistieke beheerdiensten, inclusief orderverwerking, warehousing, retouren en transport.
-
Experience Layer: voorziet gebruikers van een gepersonaliseerde interface met de AI-assistent "GIL", die inzichten genereert, risico’s signaleert en aanbevelingen doet op basis van real-time data.
GXO IQ wordt momenteel gebruikt voor GXO Direct-klanten in de VS en zal in de tweede helft van 2025 commercieel beschikbaar zijn voor een bredere markt. De lancering van het platform is een volgende stap in de digitalisering en orkestratie van moderne supply chains.
Meer info: 03/540.50.00 of https://www.gxo.com
GXO LOGISTICS BELGIUM N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.