Kia presenteert nieuw merkdoel en toekomstige strategie

31/01/2021 OM 10:27 - Luc Willemijns
Kialogo2 jan1121

Onder de nieuwe merkslogan “Movement that inspires” onthult Kia nieuwe details van een strategie waarmee de onderneming verder zal gaan dan voertuigen produceren om duurzame mobiliteitsoplossingen voor klanten te creëren. Het afscheid van het traditionele op productie gerichte business-model wordt verduidelijkt door de toevoeging “Motors” in Kia Motors Corporation te schrappen.

De nieuwe merkslogan staat in het hart van een merkmanifest dat het nieuwe doel van Kia weerspiegelt om consumenten te inspireren via producten en diensten en hun ervaringen met het merk. Het nieuwe merkdoel benadrukt dat beweging aan de basis ligt van de menselijke ontwikkeling.

Volgens zijn nieuwe merkdoel zal Kia, al meer dan 75 jaar actief in de “bewegingssector”, voldoen aan de veranderende verwachtingen van klanten over hoe ze zich bewegen en hoe hun beweging de wereld rondom hen beïnvloedt. Consumenten zoeken steeds vaker naar flexibele, milieubewuste en geïntegreerde vormen van transport.

Kia legt zich toe op de popularisering van batterij-aangedreven elektrische voertuigen (BEV’s) en wil zijn wereldwijde productgamma nog versterken met de introductie van zeven nieuwe specifieke BEV’s tegen 2027. Deze nieuwe modellen zullen diverse personenwagens, SUV’s en MPV’s omvatten, elk met toonaangevende technologie voor lange ritten en snelladen van het nieuwe Electric-Global Modular Platform (E-GMP) van de Hyundai Motor Group. Kia ontwikkelt ook een gamma nieuwe speciaal gebouwde voertuigen (Purpose-Built Vehicles - PBV’s) voor bedrijfsklanten. Deze gespecialiseerde voertuigen zullen gebaseerd zijn op flexibele “skateboard-platformen”, met modulaire koetswerken die voldoen aan de specifieke mobiliteitsbehoeften van een brede waaier aan bedrijfs- en fleet-klanten. Door partnerschappen met Canoo en Arrival kunnen Kia PBV’s verschillende koetswerken aanbieden die bovenop een geïntegreerd modulair “skateboard-platform” zijn gemonteerd, afgestemd op de functionele vereisten van de gebruikers.

Als andere strategische doelstelling van het Plan S zal Kia zijn activiteiten diversifiëren om milieuvriendelijke mobiliteitsdiensten voor elektrische en autonome voertuigen in steden overal ter wereld aan te bieden.

Daarnaast breidt Kia zijn samenwerking en partnerschappen met aanbieders van wereldwijde mobiliteitsoplossingen uit door mobiliteitsdiensten te diversifiëren in wereldwijde strategische regio’s. In 2020 werd een nieuwe joint-venture opgericht, Purple M, in samenwerking met CODE42.ai, een Koreaanse leverancier van Transportation-as-a-Service. In 2018 investeerde de constructeur in Grab, de grootste aanbieder van “ride-hailing”, voedingsleveringen en betaaloplossingen in Zuidoost-Azië. In maart 2019 was Ola aan de beurt, een Indiase onderneming die peer-to-peer ridesharing, ride-service hailing, taxidiensten, voedingsleveringen en andere mobiliteitsdiensten aanbiedt.

Kia richt ook andere mobiliteitsdiensten op, waaronder WiBLE, een joint-venture voor autodelen met Repsol, de belangrijkste energiemaatschappij van Spanje, in Madrid. WiBLE, dat in september 2018 werd gelanceerd, beheert 500 Kia’s Niro Plug-in Hybrid (PHEV) volgens het “free-floating”-principe dat gebruikers in staat stelt om de gehuurde wagens vrij achter te laten binnen het service-gebied. WiBLE blijft een van de meest succesvolle gedeelde mobiliteitsdiensten van Europa, met meer dan 130.000 geregistreerde leden sinds de lancering. In september 2020 werd KiaMobility gelanceerd in Italië en Rusland: een nieuwe dienst die de transformatie van de onderneming in een aanbieder van mobiliteitsoplossingen versnelt. KiaMobility zal de komende jaren worden geïntroduceerd op verschillende nieuwe markten.

De eerste Kia BEV’s van de nieuwe generatie worden in het eerste kwartaal van 2021 onthuld en belichamen de verschuivende focus van Kia op elektrificatie. Deze specifieke BEV, die gebaseerd is op de nieuwe E-GMP-technologie, zal een cross-overdesign hebben met een elektrisch rijbereik van meer dan 500 kilometer en een snellaadtijd van minder dan 20 minuten. Het wordt ook het eerste wereldwijde model met het nieuwe Kia-logo.

Meer info: 02/709.00.50 of http://www.kia.be.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.