Kokoro Business bevordert fysieke en mentale fitheid met digitale gezondheidsmunten

25/10/2021 OM 15:00 - Luc Willemijns
Kokoro1 okt2521
(Tim De Vilder, zaakvoerder Kokoro Business, en Fitcoins-ambassadrice Ann Wauters)

Kokoro Business B.V. (Brugge), dat organisaties begeleidt in hun welzijnsbeleid, lanceert een platform om medewerkers te belonen voor activiteiten die niet alleen de fysieke maar ook de mentale gezondheid bevorderen. Dat doet het met digitale spaarmunten: fitcoins.

De Brugse start-up, opgericht in 2020, ondersteunt bedrijfsleiders en organisaties in hun welzijnsbeleid met zes concrete programma's. De programma's bestaan uit keynotes, off-site teambuildings en volledige jaartrajecten om medewerkers bewuste keuzes te laten maken op het vlak van slaap, beweging, voeding, ademhaling en sociale relaties. Op die manier wil het bedrijf zelfverzekerde medewerkers creëren die vol energie in het leven staan. Kokoro mag zowel grote bedrijven als KMO's en zorginstellingen tot zijn klanten rekenen.

Kokoro2 okt2521

Veel organisaties worstelen met hun gezondheidsbeleid. Vaak blijft het bij los staande initiatieven. Uitdaging is om die initiatieven naar duurzame gedragsverandering om te zetten. Met het beloningssysteem Fitcoins heeft Kokoro een oplossing waarmee organisaties hun medewerkers daadwerkelijk kunnen stimuleren gezonder te leven, zowel fysiek als mentaal.

Kokoro3 okt2521
Kokoro4 okt2521

De app beloont medewerkers voor hun deelname aan zowel sportieve als educatieve en sociale activiteiten. Met de digitale munten kunnen allerhande leuke producten worden aangekocht, zoals winkelbonnen of producten die de fitheid en team spirit bevorderen.

SAP-partner Expertum ontwikkelde de applicatie.

Meer info: 0474/35.87.32 of http://www.fitcoins.be.

Kokoro5 okt2521
Kokoro6 okt2521

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.