Mediafin neemt marktonderzoeksbureau Profacts over

Mediafin (Brussel), uitgever van de zakenkranten De Tijd en L’Echo, breidt zijn activiteiten verder uit door de overname van marktonderzoeksbureau Profacts (Gent). Deze strategische acquisitie versterkt de positie van Mediafin als dienstverlener voor zowel lezers als adverteerders en biedt nieuwe mogelijkheden voor synergieën tussen mediagroepen en onderzoeksbureaus. Omtrent de overnamevoorwaarden werden geen bijzonderheden verstrekt.
Mediafin heeft de afgelopen jaren zijn activiteiten gediversifieerd met investeringen in onder andere audio (podcasts zoals De 7 en Le Brief), video en gespecialiseerde dataplatforms zoals Openthebox en Luxury Leads. De overname van Profacts sluit naadloos aan bij deze strategie. Profacts, opgericht in 2006 is het grootste onafhankelijke marktonderzoeksbureau van België en genereert jaarlijks een omzet van bijna 12 miljoen euro.
Met een team van vijftig medewerkers voert Profacts marktonderzoek uit voor diverse bedrijven, organisaties en overheden, zowel in België als internationaal. De samenwerking met Mediafin biedt nieuwe kansen om inzichten uit marktonderzoek te combineren met de uitgebreide data en expertise van Mediafin op het gebied van lezers en adverteerders.
Hoewel Profacts nu deel uitmaakt van Mediafin, blijft het bureau onafhankelijk opereren en zijn strategie autonoom uitstippelen. Het hoofdkantoor blijft gevestigd in Gent terwijl een nieuwe hub wordt geopend op de site van Tour & Taxis in Brussel, waar ook Mediafin is gevestigd.
Meer info: 02/423.16.11 of https://www.mediafin.be
MEDIAFIN N.V.
PROFACTS B.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.