Meld- en infopunt Port of Antwerp-Bruges: alle vragen en meldingen op één plaats

16/04/2024 OM 09:50 - Luc Willemijns
Meldpuntportofantwerpbruges 150423

Port of Antwerp-Bruges lanceert een nieuw meld- en infopunt voor de haven. Dit punt is bedoeld voor iedereen met vragen over het havengebied in Antwerpen of Zeebrugge, de werking van de haven, het Havenbedrijf en voor meldingen met betrekking tot defecten, geurhinder, overlast, veiligheid, enzovoort.

Voorheen wisten zowel gebruikers van de haven als omwonenden niet altijd waar ze terecht konden met vragen of meldingen. Het nieuwe meld- en infopunt lost dit probleem op. Door simpelweg een onderwerp en een categorie te kiezen, worden gebruikers direct naar de juiste plaats geleid.

Iemand met vragen over DeWaterbus wordt bijvoorbeeld doorverwezen naar de contactpagina van DeWaterbus. Wie een verdachte situatie wil melden, wordt doorgestuurd naar het meldpunt Portwatch van de federale politie. Een melding van drijfvuil of een vraag over filmen in het havengebied blijft dan weer bij het Havenbedrijf.

De web-pagina van het meld- en infopunt heeft ook een mobiele versie, waardoor het melden onderweg heel eenvoudig wordt. Dat vermindert het risico dat meldingen worden uitgesteld en mogelijk vergeten.

Het meld- en infopunt biedt niet alleen een directe oplossing voor vragen en meldingen, maar ook een kans voor het Havenbedrijf om beter in dialoog te gaan met havengebruikers en omwonenden. Door alle vragen op één plek binnen te laten komen, kan het Havenbedrijf beter zien waar veel vragen of meldingen over binnenkomen en hier proactief op reageren. Bovendien vormt de input via het meld- en infopunt een belangrijke bron van informatie om de eigen werking te verbeteren.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.