Nieuwe compacte en immersieve distributieconcept van Renault vanaf september ook in Brussel aanwezig
Renault breidt zijn distributienetwerk uit met een nieuw verkoopspuntconcept: ‘rnlt©’, een naam die aansluit bij het nieuwe distributieconcept van het merk, met een moderne en compacte uitstraling. Deze vestigingen bieden bezoekers een complete merk- en productervaring.
Als uithangbord van het merk krijgen alle rnlt©-punten een strategische ligging in drukke gebieden in het absolute centrum van de stad of in grote winkelcentra. Deze bevoorrechte ligging, zo dicht mogelijk bij de stedelijke consument, garandeert een optimale toegankelijkheid en maximale zichtbaarheid, die ervoor zorgen dat potentiële klanten in een oogwenk de nieuwste modellen en innovaties van Renault kunnen ontdekken.
In deze compacte ruimte, die veel kleiner is dan de klassieke Renault-showrooms, werd elk detail tot in de puntjes uitgedacht om te zorgen voor een totale onderdompeling in de wereld van Renault. Het is een plek waar technologie en passie samen komen, waar bezoekers de nieuwigheden kunnen ontdekken en de boeiende wereld van het merk volledig in zich kunnen opnemen, op een plek waar innovatie, design en gebruiksvriendelijkheid hand in hand gaan.
Op die manier kunnen bezoekers in de showroom twee tot drie topmodellen van het merk ontdekken.
Elke vestiging zal beschikken over een merchandising-winkel van The Originals Renault, waar miniaturen, kleding en accessoires te koop worden aangeboden. Ideaal als cadeau-idee, om je look een Renault-touch te geven of gewoon om de geest van het merk of van je favoriete wagen te capteren en mee naar huis te nemen.
De rnlt©-vestigingen kunnen samen werken met reeds bestaande klassieke vestigingen in de rand om stedelijke klanten te laten profiteren van het volledige aanbod van aanvullende verkoop- en diensten na-verkoop: testritten, levering en aflevering van voertuigen, onderhoud/herstelling, jockeying, enz.
De klantervaring staat centraal in de strategie van het merk. Met rnlt© creëert Renault een nieuw showroom-concept waar interactie en betrokkenheid worden aangemoedigd, waarbij elke bezoeker zich niet alleen welkom maar ook geïnspireerd voelt. Nieuwsgierige bezoekers, klanten die een nieuwe wagen willen aanschaffen of liefhebbers van het merk die worden aangetrokken door exclusieve merchandising, kunnen zich laten onderdompelen in de wereld van het merk. Met rnlt© vindt Renault de aankoopervaring van auto’s andermaal opnieuw uit.
Aan de Boulevard Haussman in Parijs opende Retail Renault Group (RRG) een rnlt©-vestiging. Deze 180 m² grote showroom biedt een unieke ervaring voor autoliefhebbers, die kennis kunnen maken met de merchandising-winkel en de nieuwe elektrische voertuigen van Renault, Scenic E-Tech electric en R5 E-Tech electric, die bijzonder geschikt zijn voor rijden in de stad. De twee experts, die specifiek zijn opgeleid voor het merk, de producten en de technologieën, kunnen tevens gebruik maken van de digitale showroom in de vestiging om de klant te sturen naar de wagen die het best bij zijn behoeften aansluit, binnen een breed en gevarieerd gamma van modellen, technologieën, aandrijvingswijzen en personaliseringsmogelijkheden. rnlt© is geopend van maandag tot en met zaterdag van 10.00 tot 19.00 uur.
In samenwerking met particuliere investeerders worden nog een twintigtal andere rnlt©-vestigingen opgericht in onder andere Parijs, Neuilly-sur-Seine, Brussel, Milaan, Rome, Rotterdam, Madrid, Londen, Berlijn, Medellín en Seoel. Brussel zal in september 2024 ook zijn rnlt©-vestiging verwelkomen. De site zal worden uitgebaat door KEOS Brussels, een bedrijf dat deel uitmaakt van de Groep Emil Frey, die in Brussel de merken van Renault Group al vertegenwoordigt
Meer info: 02/370.64.61 of https://nl.renault.be
RENAULT BELGIE LUXEMBURG N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.