Outdoor- en wellness-specialist Hanolux blaast dit jaar 50 kaarsjes uit
Familiebedrijf Hanolux B.V. uit Turnhout, één van de grootste outdoor living-zaken in België, bestaat dit jaar 50 jaar. Met een showroom van 3.000m² gevuld met exclusieve premium merken, waaronder heel wat Belgische, wist het bedrijf een stevige plek op de outdoor living- en wellness-markt te veroveren.
Vanaf het begin koos Hanolux resoluut voor merken uit het hogere segment. Het zette ook heel wat Belgische design-merken mee op de kaart, zoals Royal Botania, Tribù en Manutti.
In de jaren 2000 stond de hele sector voor grote uitdagingen en moest ook Hanolux noodgedwongen van koers veranderen. De huisstijl en het logo werden opgefrist en onder het toeziend oog van zoon Stijn, die mee in de zaak kwam, werd het roer volledig omgegooid. Hanolux maakte de switch naar digitaal, met speciale aandacht voor persoonlijke aanpak en service, en investeerde aanzienlijk in sociale media en Google advertising.
De winkel werd omgetoverd tot een inspiratieruimte van maar liefst 3.000m² en het winkelconcept evolueerde mee met de noden van de Belg, die steeds meer buiten ging leven en voor wie het terras of de tuin volwaardige leefplekken werden.
Ook de verkoopstrategie van het bedrijf moest mee evolueren want de moderne klant wil ook begeleid worden bij zijn keuze van kleuren, materialen, merken en de inrichting van zijn tuin, terras of wellness-ruimte. Daar ligt de meerwaarde tegenover on-line shoppen.
Niet alleen kleinzoon Stijn stapte in de zaak, ook Lies, kleindochter en interieurvormgeefster, trad tot het team toe. Daarmee werd Hanolux meer dan ooit een familiebedrijf.
Meer info: 014/42.04.08 of https://www.hanolux.be.
HANOLUX B.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.