Porsche presenteert twee nieuwe E-Hybrid-varianten van de Panamera

Porsche breidt zijn aanbod aan aandrijflijnen voor de sportberline Panamera verder uit. Als onderdeel van de E-Performance-strategie zijn de Panamera 4 E-Hybrid en de Panamera 4S E-Hybrid met onmiddellijke ingang aan het gamma toegevoegd. Hiermee speelt Porsche in op de bijzonder grote belangstelling in veel markten voor efficiënte en dynamische hybride aandrijflijnen. De Panamera zal in totaal verkrijgbaar zijn in vier prestatievarianten van deze geavanceerde aandrijftechnologie.
De Panamera 4 E-Hybrid is bijzonder efficiënt en veelzijdig. Om krachtige acceleraties te genereren heeft Porsche een nieuw E-Hybrid-systeem gecombineerd met een aanzienlijk vernieuwde 2.9-V6-biturbobenzinemotor (met een vermogen van 224 kW/304 pk). Het systeemvermogen van 346 kW (470 pk) en het gezamenlijke maximumkoppel van 650 Nm staan garant voor een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 4,1 seconden en een topsnelheid van 280 km/u. Het zuiver elektrische rijbereik van de Panamera 4 E-Hybrid kan oplopen tot 96 kilometer in de WLTP-cyclus (EAER City).
Bij de Panamera 4S E-Hybrid ligt de nadruk meer op rijdynamiek en een constante vermogensafgifte in het hogere toerentalgebied. Zijn 2.9-zescilindermotor met twee turbo’s levert 260 kW (353 pk). Het systeemvermogen bedraagt 400 kW (544 pk) en het gezamenlijke maximumkoppel 750 Nm. Daarmee accelereert de Panamera 4S E-Hybrid in 3,7 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt hij een topsnelheid van 290 km/u.

Vergeleken met de vorige generatie bieden alle Panamera E-Hybrid-modellen een groter elektrisch rijbereik, een hogere oplaadsnelheid, een betere gasrespons en betere rijprestaties op bijna alle vlakken. Met 25,9 kWh (bruto) biedt de nieuwe hoogspanningsbatterij ongeveer 45 procent meer capaciteit in een vergelijkbare omvang. Tegelijk verkort de nieuwe geïntegreerde 11kW-AC-lader de oplaadtijd tot 2 uur en 39 minuten. Met 140 kW (190 pk) en 450 Nm koppel biedt de volledig nieuwe elektromotor aanzienlijk meer vermogen dan zijn voorganger. Met een recuperatievermogen tot 88 kW draagt de elektromotor ook bij tot het aanzienlijk grotere elektrische rijbereik van de Panamera E-Hybrid-modellen.
De vier geoptimaliseerde E-Hybrid-specifieke rijmodi en de verbeterde Sport- en Sport Plus-modi optimaliseren de efficiëntie van de E-Hybrid-modellen nog verder. De voertuigen starten altijd in de zuiver elektrische E-Power-modus. Zodra de laadstatus van de batterij onder een bepaalde minimumwaarde komt, schakelt het systeem automatisch over naar de Hybrid Auto-modus, die de bedrijfsstrategie aanpast aan de rijsituatie van het ogenblik.

In de E-Hold-modus blijft de momentane laadstatus van de batterij behouden. In de E-Charge-modus daarentegen laadt de verbrandingsmotor buiten de stad en boven 55 km/u de batterij op tot 80 procent terwijl de Panamera in stadsverkeer gebruik maakt van de efficiëntievoordelen van de hybride aandrijving. In de modi Sport en Sport Plus verlaagt Porsche de beoogde laadstatus van de batterij tot respectievelijk 20 en 30 procent (voorheen 30 en 80 procent). Dat verhoogt de efficiëntie zonder aan prestaties in te boeten.
Meer info: 02/536.51.11 of https://www.porsche.com
PORSCHE IMPORT
D'IETEREN N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.