Proximus lanceert interactieve tool voor digitale veiligheid

Proximus heeft een nieuwe interactieve informatie-tool ontwikkeld die gebruikers moet helpen om beter inzicht te krijgen in digitale risico’s en de juiste reacties te ontwikkelen. De toepassing richt zich zowel tot klanten als niet-klanten en behandelt thema’s zoals phishing, cyber-pesten en de on-line veiligheid van kinderen.
De lancering kadert in de bredere inspanningen van Proximus rond digitale veiligheid. Het bedrijf neemt deel aan nationale sensibiliseringscampagnes van het Centrum voor Cybersecurity België (CCB) en is mede-oprichter van de Cyber Security Coalition. In 2025 worden via de beveiligingssystemen van Proximus maandelijks bijna 400 miljoen frauduleuze e-mails, ruim 2 miljoen valse SMS-berichten en 1,5 miljoen verdachte internationale oproepen geblokkeerd.
De nieuwe tool centraliseert informatie van onder meer het CCB en Child Focus en biedt gebruikers gepersonaliseerde antwoorden die ondersteund worden door artificiële intelligentie. De inhoud wordt regelmatig geactualiseerd met de meest recente aanbevelingen en trends rond digitale dreigingen.
De toepassing is vanaf vandaag gratis toegankelijk via www.proximus.be/slimmeronline. Om een breed publiek te bereiken start Proximus tegelijk een sensibiliseringscampagne in treinstations en via de media.
Meer info: https://www.proximus.com

PROXIMUS N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.