Riviertransport van 32.000 ton Indisch staal naar haven van Luik
Renory, een dochteronderneming van de Novandi Group in het havengebied van de autonome Haven van Luik, is belast met het uitzonderlijk transport van meer dan 32.000 ton stalen spoelen uit India. Deze lading wordt vanuit de haven van Antwerpen met verschillende schepen via het Albertkanaal en de Maas naar Luik vervoerd, inclusief konvooien met een capaciteit van 5.700 ton.
Deze operatie ligt in de lijn van de beleidsplannen van de haven van Luik, namelijk een shift van het vrachtwagenvervoer naar het vervoer via de waterwegen. Gezien de verzadiging van de snelwegen spelen waterwegen als het Albertkanaal en de Maas een cruciale rol in het goederenvervoer vanuit de havens van Antwerpen en Rotterdam. Bovendien vermindert het riviervervoer door de lagere CO2-uitstoot de voetafdruk van het transport op het milieu. Deze milieu- en verkeersvoordelen en de flexibile inzet maken van het riviertransport de onmisbare schakel in de toeleveringsketens van morgen.
De haven van Luik beslaat bijna 400 hectaren grenzend aan de Maas en het Albertkanaal. Jaarlijks passeert ongeveer 20 miljoen ton goederen de havengebieden van Luik. De Renory-terminal is bereikbaar via rivier en spoor, maar ook per vrachtwagen. De terminal bedient Luik, Luxemburg, Nederland en Duitsland en is toegerust voor de handling van alle soorten goederen: bulk, staal, containers, pallets en zware of omvangrijke vrachten.
AUTONOME HAVEN VAN LUIK
PORT AUTONOME DE LIEGE
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.