Salesforce introduceert AI-commerce en marketing-innovaties voor retail

16/01/2024 OM 18:00 - Luc Willemijns
Salesforceretail0

Salesforce, toonaangevend bedrijf in klantrelatiebeheer, onthult AI-gedreven oplossingen voor de retail-sector. Deze innovaties, ontwikkeld op het Einstein 1-platform, bieden retailers geavanceerde tools om de klantbeleving te verrijken en zakelijke groei te stimuleren.

De nieuwe reeks oplossingen van Salesforce omvat zowel Commerce Cloud als Marketing Cloud, waarbij generatieve AI een centrale rol speelt. Deze technologieën maken gebruik van real-time klantgegevens, waardoor retailers in staat zijn om elke klantinteractie te optimaliseren. Een en ander leidt tot een verhoogde klantgetrouwheid, een productievere personeelsbezetting en een algehele stijging van de omzet.

Sleutelaspect van deze innovaties is het Einstein 1-platform, dat de ruggengraat vormt voor deze nieuwe retail-oplossingen. Het platform biedt real-time context en zorgt voor consistentie, gegevensbeheer en beveiliging door naadloze integratie met bestaande retail- en shopper-gegevens.

Eén van de belangrijkste innovaties is Einstein Copilot for Shoppers. Deze consumentgerichte AI-assistent maakt gepersonaliseerde conversaties met shoppers mogelijk, wat leidt tot snellere productvindbaarheid en aankoopprocessen via digitale kanalen.

Salesforceretail1

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.