Salesforce introduceert met Agentforce AI-agenten voor autonome bedrijfsprocessen

14/09/2024 OM 16:00 - Luc Willemijns
Salesforceagentforce

Salesforce lanceert Agentforce, een reeks geavanceerde AI-agenten die organisaties in staat stellen om eenvoudig digitale assistenten te creëren en in te zetten. Met Agentforce kunnen bedrijven hun personeelsbestand opschalen door taken zoals klanten-service, sales en marketing te automatiseren, wat de efficiëntie en klanttevredenheid vergroot. De AI-agenten werken zelfstandig, integreren naadloos in bestaande workflows en nemen beslissingen op basis van real-time gegevens.

Agentforce stelt bedrijven in staat om digitale medewerkers of agenten te creëren zonder technische complexiteit. Deze agenten kunnen taken uitvoeren zoals het beantwoorden van klantvragen, het optimaliseren van marketing-campagnes en het kwalificeren van sales leads. Dankzij Salesforce's Atlas Reasoning Engine en Data Cloud worden klantdata in real-time geïntegreerd, wat zorgt voor geautomatiseerde en nauwkeurige acties zonder menselijke tussenkomst.

Agentforce vertegenwoordigt de derde golf van AI, waar autonome agenten proactief klantrelaties versterken en groei stimuleren. De oplossing is volledig schaalbaar en biedt geavanceerde beveiligingsfuncties, met de ambitie om tegen 2025 één miljard digitale medewerkers te activeren.

Salesforceagentforce2

Met Agentforce kunnen organisaties efficiënter werken. Dankzij tools zoals Agent Builder en Model Builder kunnen bedrijven agenten eenvoudig aanpassen aan hun behoeften. Deze geautomatiseerde AI-agenten zijn ontworpen om de klantbeleving te optimaliseren en bedrijven te helpen groeien in een snel veranderende markt.

Meer info: https://www.salesforce.com

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.