Start-up Alkmist maakt audits tot twee keer sneller

De Gentse ondernemers Mathias Celis en Toto De Brant lanceren met Alkmist een innovatief samenwerkingsplatform dat de financiële auditsector wil moderniseren. De nieuwe audittech-start-up belooft externe financiële audits tot tweemaal sneller te maken, met een 30% efficiëntere uitwisseling van informatie tussen auditoren en hun klanten.
Externe audits verlopen vandaag vaak nog traag en inefficiënt. Bij een gemiddelde audit worden meer dan 2.000 e-mails verstuurd en gaat 15% van de tijd verloren aan het opvolgen van status-updates. Met Alkmist centraliseren auditoren en klanten hun communicatie, documenten en status-updates op één platform. Via een gebruiksvriendelijke interface krijgen gebruikers in real-time feedback, detecteert het systeem ontbrekende info en wordt het auditproces overzichtelijk gepland en opgevolgd.
Voor audit teams van honderd medewerkers kan de tijdswinst met Alkmist oplopen tot een jaarlijkse efficiëntiewinst van 6 miljoen euro. Zo gebruikt het platform inzichten uit de gedragspsychologie om gebruikers te stimuleren om sneller actie te ondernemens. Tevens wordt met onder andere met positieve feedback loops en visuele beloningen gewerkt om de workflow te versnellen.
Alkmist is white-label inzetbaar en werkt al samen met een gerenommeerd auditkantoor dat het platform met tweeduizend gebruikers inzet. Recent werd nog een audit uitgevoerd via Alkmist voor een bedrijf met meer dan 1 miljard euro omzet. De start-up telt momenteel zes medewerkers en plant binnenkort een kapitaalronde om de internationale groei - onder meer richting Nederland - te versnellen.
Meer info;: 0478/77.67.68 of https://www.alkmist.com
ALKMIST B.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.