Team.blue-dochter Kolsquare breidt uit naar Nordics via overname Woomio

Kolsquare (Parijs), onderdeel van team.blue sinds oktober, neemt Woomio over, een Deense pionier op het gebied van influencer marketing. Deze strategische stap versterkt de positie van Kolsquare als Europees marktleider en breidt zijn activiteiten uit naar de Nordics (Denemarken, Noorwegen, Zweden en Finland).
Opgericht in Kopenhagen in 2014 door Zeth Edwardsen en Torsten Petersen, biedt Woomio een end-to-end software-oplossing waarmee bedrijven succesvolle samenwerkingen met influencers kunnen opzetten. Het platform helpt merken en bureaus bij het vinden van influencers, het voorspellen van campagneresultaten en het meten van ROI. Met een klantenbestand van meer dan driehonderd agentschappen en merken in zestien landen heeft Woomio zich stevig gevestigd in de Nordics.
Kolsquare, in 2018 opgericht door ceo Quentin Bordage, is een toonaangevend influencer marketing-platform in Europa. Het bedrijf verbindt merken met een wereldwijde gemeenschap van influencers op platforms zoals Instagram, TikTok, YouTube en Snapchat. Na succes in Frankrijk breidde Kolsquare in 2023 uit naar Duitsland en Spanje, in 2024 naar Italië en het Verenigd Koninkrijk. De overname van Woomio is een logische volgende stap om de Nordics te veroveren en zijn positie als Europees marktleider te versterken.
De oprichters van Woomio, Zeth Edwardsen en Torsten Petersen, blijven aan boord om de activiteiten in de Nordics verder uit te bouwen. Woomio-klanten zullen de bestaande software blijven gebruiken tot begin 2025, waarna zij worden gemigreerd naar het Kolsquare-platform.
Meer info: 09/218.79.79 of http://www.team.blue
TEAM.BLUE N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.