GENERAL MOTORS EUROPE AG
General Motors Europe AG heeft aangekondigd vanaf 2008 op een gemeenschappelijk platform zowel Opel- als Saab-modellen in zijn productie-eenheid van Rüsselsheim te zullen bouwen. Gelijktijdig bevestigde GM evenwel zijn geloof in zijn productie-eenheid in het Zweedse Trollhättan waar de assemblage van een nieuw Saab-model (lees: een cross-over, nvdr.) in het vooruitzicht wordt gesteld. Vanaf 2006 zal General Motors in Trollhättan overigens ook de nieuwe Cadillac BLS bouwen. De autobouwer stelde bovendien dat de assemblage van een aantal Saab-voertuigen in Trollhättan zeker tot 2010 zal doorgaan.