19de editie van Bedrijvencontactdagen Kortrijk brengt opnieuw West-Vlaamse ondernemers en bedrijven samen

Bedrijvencontactdagen Kortrijk: het is een succesformule. In 1988 ging de eerste editie door, sindsdien wordt het event door Voka - Kamer van Koophandel West-Vlaanderen in samenwerking met Kortrijk Xpo tweejaarlijks georganiseerd. De 19de editie staat gepland op 23 en 24 december.
Intussen worden ook in Brugge, Limburg, Antwerpen en Mechelen-Kempen edities op poten gezet, volgens dezelfde formule. “Het succes groeit en dat hebben we te danken aan de kwalitatieve organisatie maar ook aan de kwaliteit van de exposanten en de bezoekers”, stelt Bert Mons, gedelegeerd bestuurder Voka - Kamer van Koophandel West-Vlaanderen, vast.
Grootste B2B-beurs van West-Vlaanderen
Met 160 exposanten en 2.500 bezoekers was de eerste editie in 1988 van Bedrijvencontactdagen Kortrijk meteen een schot in de roos. Het concept groeide uit tot de grootste B2B-beurs in West-Vlaanderen en brengt grote en kleine bedrijven samen zodat ze elkaar kunnen ondersteunen in hun economische activiteiten.
“De laatste keer telden we zo’n 15.000 bezoekers en 500 exposanten”, aldus Bert Mons. “Kortrijk Xpo is een sterke partner en samen slagen we erin om telkens een professioneel en mooi event in elkaar te steken waar veel sectoren vertegenwoordigd zijn. Maar de rode draad in dit succesverhaal is en blijft toch de kwaliteit van de bezoeker”.
Volgens de cijfers van Voka is meer dan 30% van de bezoekers immers ceo, eigenaar of ondernemer. Dat biedt de exposant de mogelijkheid om meteen contact te leggen met beslissingsnemers, wat het netwerken naar een hoger niveau tilt. “Bij de eerste editie in Brugge vorig jaar ging het zelfs over 40%”, voegt Mons toe. “Het zegt iets over het belang dat men hecht aan platformen zoals Bedrijvencontactdagen”.
Onlangs was Bert Mons te gast tijdens onze opnames van bUZZ. Bekijk of beluister de Vodcast hier of beluister deze via Spotify :
(vervolg interview hieronder)
Creativiteit loont
Tot voor kort waren de opbouw en aankleding van de standen vrij gestandaardiseerd terwijl de invulling van de stand nu steeds belangrijker wordt. “We zien steeds meer bedrijven die externe leveranciers aantrekken om een originele stand te creëren met een grote stopkracht. Exposanten tonen op die manier wat hun bedrijf doet en waar het voor staat. Tip voor de bezoeker: bepaal op voorhand met wie je zeker contact wil leggen, anders laat je je meeslepen door alles wat er op je afkomt”, sluit Bert Mons af.
KORTRIJK XPO MEETING CENTER
KORTRIJK XPO B.V.
VOKA - KAMER VAN KOOPHANDEL WEST-VLAANDEREN V.Z.W.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.