Ondernemingsloket

Met je attest bedrijfsbeheer en je oprichtingsakte, moet je naar een erkend ondernemingsloket. Ook al heb je je ondernemingsnummer al en ben je reeds ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen. Maar waar moet je nu juist naartoe en wat moet je allemaal meebrengen en doen?
Eerst en vooral kan je je ondernemingsloket zelf kiezen, zolang je onderneming in hetzelfde arrondissement is gevestigd. Er zijn tien erkende ondernemingsloketten in België, met een paar honderd kantoren.
Rol van het ondernemingsloket
Controleren of je alle juiste documenten hebt en of ze geldig zijn.
Wat neem ik mee?
1. je persoonlijke gegevens. (rijksregisternummer)
2. de maatschappelijke en commerciële naam van je onderneming.
3. de rechtsvorm.
4. het ondernemingsnummer.
5. de uitbatingsadressen met telefoonnummer, faxnummer en e-mailadres.
6. de datum van de start van de activiteit.
7. de publicatiedatum van de oprichtingsakte in het Belgisch Staatsblad.
8. je rekeningnummer van de bank.
9. je bewijs van basiskennis bedrijfsbeheer (en indien nodig van beroepsbekwaamheid).
10. andere bijzondere vergunningen.
11. een uittreksel van de statuten en een attest beheermandaat.
12. Voor elke vestiging betaal je ongeveer 71 euro.
In vele gevallen volstaat: rijksregisternummer, bewijs basiskennis bedrijfsbeheer en indien nodig beroepsbekwaamheidsattest en een kopie van de publicatie van de oprichtingsakte.
Indien je dat wenst kan je door hen ook je sociale plichten als zelfstandige in orde brengen en je BTW laten activeren.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.