NTT DATA versterkt ServiceNow-aanbod via overname The Cloud People

19/12/2025 OM 13:20 - Luc Willemijns
NTT DATA191225
Norbert Rotter, CEO NTT DATA Business Solutions (foto: Katrin Biller)

NTT DATA (Koto, Japan) neemt The Cloud People Group AS (Oslo) over. Dat is één van de grootste pure-play ServiceNow-partners in Europa. Met deze transactie breidt NTT DATA zijn expertise in ServiceNow verder uit en versterkt het zijn positie in Noord- en Centraal-Europa alsook daarbuiten.

Het in 2019 opgerichte The Cloud People is actief in Noord-Europa, de Verenigde Staten en Brazilië en telt meer dan driehonderd consultants. Na de overname wordt The Cloud People geïntegreerd binnen NTT DATA Business Solutions, een business-unit van NTT DATA, maar blijft het operationeel actief onder de naam “The Cloud People, an NTT DATA Business Solutions company”.

Als gespecialiseerde ServiceNow-partner richt The Cloud People zich op middelgrote en grote ondernemingen. Het dienstenaanbod bestrijkt het volledige ServiceNow-platform en omvat onder meer IT-service management, incident -, problem - en change management, automatisering van repetitieve taken, resource planning, onboarding en offboarding van medewerkers, klantendienstprocessen en security operations. Met de overname voegt NTT DATA Business Solutions 130 actieve klanten toe aan zijn portfolio.

The Cloud People speelt ook een voortrekkersrol binnen de AI-ontwikkelingen van ServiceNow via een eigen AI Center of Excellence. Het bedrijf heeft al meetbare resultaten gerealiseerd bij meer dan twintig klanten in Noord-Europa. Door deze innovatiecapaciteiten te combineren met de wereldwijde schaal en expertise van NTT DATA Business Solutions, wil de groep de ontwikkeling van intelligentere workflows en geavanceerde AI-oplossingen versnellen.

De overname past binnen een bredere strategische context waarin NTT DATA en ServiceNow hun samenwerking verder uitbouwen. ServiceNow heeft NTT DATA recent aangeduid als strategische AI delivery partner. Beide partijen werken samen aan de ontwikkeling en commercialisering van AI-gedreven oplossingen die grootschalige automatisering en operationele efficiëntie ondersteunen bij internationale ondernemingen.

Voor NTT DATA Business Solutions betekent de acquisitie een aanvulling op het bestaande portfolio, waarin SAP-expertise al meer dan 35 jaar een centrale rol speelt. Door ServiceNow-capaciteiten toe te voegen, ontstaat een breder dienstenaanbod dat inspeelt op de toenemende vraag naar geïntegreerde platformoplossingen voor digitale en AI-gedreven transformatie.

Meer info: 02/621.01.20 of https://services.global.ntt

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.