QR-codes: revolutionair voor online marketing.

13/08/2010 OM 06:02 - Jonathan Gillyns
Placeholder
NULL

Ook wij gebruiken deze technologie reeds. Op onze naamkaartjes en op onze contactpagina van onze website kan u onze gepersonaliseerde gegevens vinden in 1 afbeelding! Een afbeelding of een code?

De QR-code is een matrix barcode die leesbaar is met QR-scanners. Heel veel mobiele telefoons met een camera kunnen deze code lezen. In principe neemt u gewoon een foto van de code en uw scanner kan alle informatie herkennen die zich in die QR-code zit.

Deze technologie zou in Japan gestart zijn en werd al gebruikt in 1994. Dus echt revolutionair mogen we het niet meer noemen!

Maar, tegenwoordig wordt de QR-code echter voor heel veel verschillende dingen gebruikt terwijl het initieel bedoeld was om auto-onderdelen te herkennen in de autofabrieken. Zo zetten wij onze persoonsgegevens in een QR-code en kunnen nieuwe contacten die gewoon inscannen met hun telefoon en onze contactgegevens direct opslagen zonder dat u ze moet intypen. Dit voorkomt fouten en vergemakkelijkt het netwerkingproces.

Maar wat hebt u nodig?

Een telefoon met fotocamera en die de technologie van QR aan kan. Voor iPhone bestaan er verschillende applicaties die u kan downloaden waarmee u kan scannen en automatisch de gegevens omvormen tot een naamkaartje (Vcard of Mecard). Een mooie applicatie is Quickmark (te vinden in de App store voor 0,75 euro).

U wil zelf ook een QR code maken om uw nieuwe contacten de kans te geven snel uw gegevens correct over te nemen?

Dat kan! Gratis en voor niets. U kan dat bijvoorbeeld op deze website zelf maken: http://www.qrstuff.com

QR-code en marketing

Een hele interessante tool die QR-code, maar wat kan u er nog mee doen? Vitrine.be deed er een mooie actie mee. Om de kledingsector te promoten kon u een trip maken in Antwerpen stad. Een route doorheen de mooiste buurten van de stad en af en toe kwam u dan een vitrine tegen die uitgewerkt was door een kledingontwerp(st)er.

Onderaan de vitrine kon u dan de QR-code inscannen en kreeg u op uw mobiele telefoon (mits verbinding met het Internet: 3G nodig!) alle informatie krijgen omtrent de ontwerp(st)er en de vitrine zelf.

Binnenkort zullen we allemaal overal QR-codes kunnen inscannen om live informatie op te vragen over het object waarbij we ons begeven. Denk maar eens wat dit voor de toeristische sector kan veranderen! Deze toepassingen zijn vooral handig bij Mobile marketing.

Wil u meer leren over de nieuwste online marketing tools? Dan kan u onze cursus volgen en krijgt u bovendien mooie voordelen waaronder een korting op DVO.Be!

Bron: http://kmo.internetmarketingschool.be/blog/qr-codes-een-revolutionaire-barcode

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.