VREG

15/01/2012 OM 00:00 - Luc Willemijns
Placeholder

De VREG lanceert een nieuw instrument voor de huishoudelijke elektriciteits- en aardgasklanten om nu ook de dienstverlening van de energieleveranciers te vergelijken. Sinds de start van de vrijgemaakte energiemarkt informeert de Vlaamse Regulator van de Elektriciteits- en Gasmarkt de klanten met de V-test waar prijs, contractduur, vaste of variabele prijs en de hoeveelheid groene energie van de contracten kunnen worden vergeleken. Thans voegt de VREG een nieuwe vergelijkingsmodule aan zijn website toe.

Nadat de bezoeker de V-test heeft gedaan, kan hij doorklikken naar de vergelijking van de kwaliteit van de dienstverlening en de prestaties van maximaal drie energieleveranciers naar keuze aftoetsen en vergelijken op elementen als Algemene info (waar kan u met uw vragen terecht en wanneer?), Dienstverlening (wanneer mag u een antwoord op uw vraag verwachten?), Kosten bij vroegtijdig beëindigen contract (welke kosten betaalt u bij vroegtijdige stopzetting van uw contract?), Aangeboden betaalmogelijkheden (hoe kan u uw energieleverancier betalen?) en Bijkomende kosten (welke bijkomende kosten moet u eventueel betalen?).

In het luik "Dienstverlening" zit voorts een klachtenindicator verwerkt. Die is opgesteld aan de hand van de klachten die de VREG zelf ontving en de klachten die de Ombusdienst voor Energie behandelde.

Meer info: 02/553.13.52 of www.vreg.be/vergelijk-dienstverlening.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.