Mobiele operator lanceert 3G-dual carrier technologie

Omdat de bedrijfsnaam KPN Group Belgium en de merknaam BASE te pas en te onpas door elkaar werden gehaspeld en voor verwarring in de markt zorgden, gaat KPN Group Belgium voortaan als BASE Company door het leven. Door BASE in de bedrijfsnaam te integreren, benadrukt de operator zijn focus op de mobiele markt.
Net als in het verleden blijft BASE Company, nog steeds een volle dochter van de Nederlandse KPN-groep, zijn reputatie van markt-challenger gestand doen. Kernmerken op de mobiele markt, waar de onderneming de partnerships niet schuwt, zijn BASE en BASE business. Met SNOW is BASE Company sinds kort ook actief binnen het segment van de digitale televisie, Internet en vaste telefonie.
Nieuwe tariefstructuur
“De markt van de mobiele telefonie is in de voorbije zes maanden significant veranderd,” stelt ceo Donvil, verwijzend naar de inwerkingtreding van de nieuwe Telecom-wet.
“Vorig najaar pasten we een aantal tarieven aan. Nu pakt BASE evenwel uit met een hele nieuwe tariefstructuur, waarbij alle tarieven worden aangepakt. Met de nieuwe prijszetting anticiperen we op de toekomst die zich helemaal rond het mobiele dataverkeer zal aftekenen,” zo nog de ceo.
De nieuwe tariefstructuur geldt zowel voor het B2C- (BASE) als het B2B-luik (BASE business).
Het nieuwe tarievengamma werd langsheen vier assen ontwikkeld (eenvoud, Unlimited voice + SMS, de BASE-community en een focus op data). Het aanbod wordt opgebouwd rond de sterproducten BASE B-39 (39 euro/maand, onbeperkt bellen en SMS’en en 2 GB-dataverkeer), BASE Check 15 (15 euro/maand, 1 GB-dataverkeer, onbeperkt SMS’en en 120 belminuten) en BASE Business PRO Talk (30 euro/maand, onbeperkt bellen en SMS’en en 1,5 GB-dataverkeer).
Rond die drie sterproducten werd een heel portfolio volgens het gebruikersprofiel uitgebouwd. Prijsmatig oogt het aanbod bijzonder scherp ten opzichte van de vergelijkbare producten bij de concurrentie.
“Met de nieuwe tariefstructuur willen we zowel nieuwe klanten winnen als de bestaande een beter aanbod doen,” zo nog Donvil, die stelt dat het klantenverloop bij BASE Company sinds de inwerkingtreding van de nieuwe telecom-wet minder groot was dan bij de andere aanbieders.
Performanter netwerk
Inmiddels beweert BASE Company het beste spraaknetwerk van de drie Belgische operatoren te hebben. Onafhankelijk onderzoek van NetCheck rangschikte het BASE-netwerk met een outdoor-bereik van 99,9% op nummer één. In de laatste jaren zette de operator een inhaaloperatie in op vlak van 3G-dekking. Vandaag heeft het 3G-netwerk van BASE Company (HSPA+) een outdoor-bereik van 96,43%, het op één na beste in de markt.
Maar de operator wil zich duidelijk sterker positioneren in de groeiende markt van het mobiele dataverkeer.
“In primeur voor de Belgische markt implementeert BASE Company 3G dual carrier-technologie, die theoretische netwerksnelheden tot maximaal 42 Mbps binnen bereik brengt. Met het huidige HSPA+-netwerk halen we sinds juli vorig jaar netwerksnelheden van 21 Mbps,” aldus Jos Donvil.
BASE Company rolt de nieuwe technologie gefaseerd uit in 25 steden. Vooralsnog is evenwel amper 2% van de mobile toestellen dual carrier- en LTE-compatibel.
“De extra capaciteit die we met 3G dual carrier op het netwerk creëren, zal iedereen ten goede komen,” benadrukt Donvil.
De plannen van BASE Company voor de uitrol van een 4G-netwerk worden door de introductie van de 3G dual carrier-technologie niet doorkruist.
BASE COMPANY N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.