Flanders DC en Vlerick Business School lanceren creativiteits-tool

Het Flanders DC Kenniscentrum ontwikkelde op basis van het onderzoeksrapport “De innovatieve organisatie: Hoe wakker je innovatie aan?” van het team van Katleen De Stobbeleir (Vlerick Business School) een serious game dat het proces om van het “Aha!”-moment naar het “Voila!”-moment te gaan, faciliteert. Want creativiteit in een onderneming gaat veel verder dan af en toe een brainstorm organiseren: creatieve ideeën moeten leiden tot creatieve innovaties.
De “tool” biedt een leidraad via een 3x3-matrix. Creativiteit is immers een proces in drie essentiële stappen (ideegeneratie, ideepromotie en idee-implementatie) waarbij elke stap uitdagingen heeft op drie niveaus (individueel, team en organisatieniveau).
De handige toolbox biedt mapjes met de 3x3-matrix rond de belangrijkste uitdagingen waar elk creatief proces mee te maken krijgt: feedback, proactiviteit, leiderschap, belonen en risico’s. In de mappen zitten ook steekkaarten met do’s, don’ts, inzichten en cases. In een sessie van ongeveer twee uur met deze tool, wordt een onderneming al een heel eind op weg gezet richting creativiteit en innovatie.
VLERICK BUSINESS SCHOOL
FLANDERS DC V.Z.W.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.