Kweetet.be van Die Keure koppelt 3D-leerproces met spelelement

27/01/2014 OM 10:48 - Luc Willemijns
9ee54416cfb13d299c9370f340b28768
De educatieve divisie van uitgeverij-drukkerij Die Keure N.V. (Brugge) lanceert onder de naam Kweetet.be een full 3D-educatief takenplatform voor de lagere school. Die Keure Educatief legt zich sinds enkele jaren, naast zijn klassieke uitgeefactiviteiten, met succes toe op de ontwikkeling van "educational gaming". Om de motivatie van kinderen in een educatieve game te krijgen en te behouden, opteerde Die Keure voor Kweetet.be voor een driedimensionele vormgeving.

Kinderen zijn immers met die vormgeving vertrouwd omwille van de computerspelletjes die ze thuis spelen. Achter de gameplay schuilt voorts een echt (speurders)verhaal. In de eerste plaats blijft het Kweetet.be-platform echter een onderwijs-tool.

Om een goede speurder in de speurdersschool van kweetet.be te worden, maken kinderen taken of volgen ze lessen. Als ze die met succes afwerken, verdienen ze "kwetons", het virtuele betaalmiddel van kweetet.be. Met kwetons kunnen ze hun avatar pimpen, deuren openen, nieuwe avonturen beleven, ...

Op het on-line platform kan de leerkracht de kinderen digitale oefentaken geven, die gekoppeld zijn aan de leerstof uit de klas en de methodes van Die Keure. Thuis kan de ouder dat ook. Zo kan hij of zij met de videolessen van de "Webjuf" zijn kind de instructie uit de klas nog eens laten herhalen. Zowel ouder als leerkracht kunnen de activiteit van het kind via hun eigen accounts en tools volgen.

Kweetet.be wordt later dit jaar ook open gesteld voor externe professionelen, zoals logopedisten.

Meer info: 050/47.12.88 of www.kweetet.be.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.