VIM start nieuw project rond dynamisch mobiliteitsmanagement
Efficiënte verplaatsingen binnen de stad zijn niet altijd evident. Verschillende verkeersstromen van auto’s, motors, fietsen, openbaar vervoer en voetgangers lijken kriskras door elkaar te lopen. Momenteel worden delen van deze stromen in goede banen geleid met verkeerssturende systemen zoals bijvoorbeeld verkeersregelaars, informatieborden en parkeergeleiding. Ook voor deelfietssystemen en het openbaar vervoer kunnen dergelijke technieken worden ingezet.
Echter, meestal staan deze verschillende systemen niet met elkaar in verbinding. Een integraal verkeersmanagement dat inspeelt op alle modi is dus niet mogelijk. Ook zijn er stadsdelen waarover weinig verkeersinformatie voorhanden is.
En, last but not least: kan er met alle beschikbare informatie wel aan integraal dynamisch verkeersmanagement worden gedaan? Welke informatie ontbreekt nog? En hoe dient integraal stedelijk verkeers- en mobiliteitsmanagement aangepakt?
De stad Gent zal als testzone binnen het project DYNAcity fungeren. Vanaf 2015 gaat een testgroep van een honderdtal personen aan de sla gom gedurende één jaar verschillende mobiliteitsscenario’s te testen, zoals bijvoorbeeld korte verplaatsingen bij regenweer.
VLAAMS INSTITUUT VOOR MOBILITEIT V.Z.W.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.