KBC K'Ching schakelt AI van IBM in

07/07/2017 OM 08:12 - Luc Willemijns
6ec07dcadc38b6cb2808d38a7ac20263

KBC Bank stelt de nieuwste versie van KBC K'Ching, zijn mobile banking-app voor jongeren, voor alle gebruikers beschikbaar in de appstore. In de nieuwe versie kunnen de gebruikers, via instant messaging, communiceren met een chatbot die zijn antwoorden formuleert op basis van artificiële intelligentie (AI). KBC voegde dit feature toe omdat enerzijds jongeren graag met hun merken communiceren via instant messaging en om anderzijds met het gebruik van chatbots te expertimenteren. De interactieve chatbot kwam tot stand in samenwerking met IBM en maakt gebruik van Watson Conversation van Big Blue.

Voor IBM is het de eerste keer dat het Watson Conversation in België in het Nederlands uittest. In den nabije toekomst zullen gebruikers van K'Ching mondeling instructies kunnen geven, hem informatie laten opvragen en ... een grapje laten vertellen.

Meer info: http://www.kbc.be.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.