Audi plaatst gebruikte lithium-ionbatterijen in fabrieksvoertuigen
Zoals alle autobouwers wordt Audi door de wet verplicht om energiedragers terug te nemen na hun gebruik in wagens. Omdat ze nog over een grote hoeveelheid oorspronkelijke laadcapaciteit beschikken, onderzoekt een interdisciplinair projectteam nu hoe de batterijen van bijvoorbeeld de testvoertuigen van de Audi e-tron of die van hybride modellen, zoals de Audi A3 e-tron en Audi Q7 e-tron, gevoelig langer kunnen worden gebruikt.
Een aantal andere voordelen zijn tijdens de testfase reeds aan het licht gekomen. Vooralsnog werden fabrieksvoertuigen, zoals vorkheftrucks en trekkers, in de vestigingen van Audi aangedreven door loodzuurbatterijen. Als hun batterijen leeg zijn, verwijderen werknemers de batterij-packs die tot twee ton kunnen wegen.
Lithium-ionbatterijen kunnen echter rechtstreeks opgeladen worden op de plek waar de voertuigen geparkeerd staan in hun stilstandtijd of pauzes tussen twee shifts bijvoorbeeld. Dat bespaart tijd en schakelt de hoge manuele inspanning uit die nodig is om de batterijen te verplaatsen.
Audi zou miljoenen uitsparen als het zijn totale vloot fabrieksvoertuigen zou laten omschakelen op lithium-ionbatterijen op de zestien productievestigingen wereldwijd.
Meer info: http://www.audi.be.
AUDI AG
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.