Porsche, Mahle en Trumpf zetten 3D-printer in bij productie “911-GT2-RS”-motor
Eerder nam de autobouwer al zijn toevlucht tot die technologie voor bijvoorbeeld het ontwerpen van prototypes of om niet meer beschikbare wisselstukken voor klassieke sportwagens na te maken. Via de 3D-print technologie kan de structuur van de zuigers geoptimaliseerd worden voor de hoge druk die op de zuigers wordt uitgeoefend.
Ook wegen de 3D-geprinte zuigers 10% minder en hebben ze een geïntegreerd en gesloten koelkanaal in de zuigerkop, dat niet met conventionele methoden zou kunnen worden geproduceerd. Daardoor wordt het motortoerental verhoogd, de temperatuurbelasting op de zuigers verlaagd en de verbranding geoptimaliseerd. Zo wordt tot 30 pk meer vermogen uit de motor gehaald en de efficiëntie verhoogd. Daarnaast kunnen onderdelen via 3D-printen laag per laag geproduceerd worden, zonder mal of speciaal gereedschap, wat nieuwe en betere ontwerpen mogelijk maakt.
Het design kan immers rechtstreeks via de computer naar de 3D-printer gestuurd worden. Daarom is de technologie technisch en economisch gezien ook interessant voor beperkte en speciale edities en voor de motorsport.
Meer info: 02/371.79.11 of https://www.porsche.com/belgium.
PORSCHE AG
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.