Als exposant naar de Bedrijvencontactdagen Kortrijk

Stadsbader-ceo Dominique Valcke geeft netwerktips
Dominique Valcke, ceo van het multidisciplinaire familie- en aannemingsbedrijf Stadsbader (Harelbeke), gaat al jaren naar Bedrijvencontactdagen Kortrijk. Stadsbader is trouwe exposant en zijn ceo geeft tips aan bedrijven die deelnemen of overwegen om dat te doen.
Tijdens de lockdowns werd alles, ook netwerken, digitaal gedaan. Het was een perfecte oplossing op dat moment. Toch verkiezen de meeste ondernemers en bedrijven opnieuw een fysiek netwerk-event boven contact via scherm. Bedrijvencontactdagen Kortrijk, dat al sinds 1988 wordt georganiseerd door Voka - Kamer van Koophandel West-Vlaanderen in samenwerking met Kortrijk Xpo, trekt telkens zo’n 15.000 bezoekers en Stadsbader was er van in het begin bij. Op 13 en 14 december gaat de volgende editie door.
Verruim je blik
“Het succes van netwerken zit in het constant verruimen van je blik”, zegt Dominique Valcke, ceo van Stadsbader. “Elk contact kan waardevol zijn en daarom betrekken we verschillende mensen en geledingen in ons bedrijf. Netwerken doe je niet alleen”.
Stadsbader, in België en in de buurlanden actief op zo’n 250 werven, heeft afdelingen voor infrastructuur, bouwprojecten en technische installaties. Het bedrijf netwerkt vooral via projecten waarbij werven worden opengesteld, maar de deelname aan de Bedrijvencontactdagen Kortrijk is intussen traditie.
Onlangs was Dominique Valcke te gast tijdens onze opnames van bUZZ. Bekijk of beluister de Vodcast hier of beluister deze via Spotify :
(vervolg interview hieronder)
Netwerken is een werkwoord
“Op Bedrijvencontactdagen Kortrijk ontdek je als bezoeker bijna vijfhonderd exposanten, maar het is even goed voor de exposant een ontdekking”, weet Dominque Valcke. “Je ziet waar bedrijven, in je regio en buiten je vakgebied, mee bezig zijn. Op twee dagen tijd kan je een maximum aan contacten leggen en kennis opdoen. Dat blijf ik bijzonder vinden”.
Stadsbader zelf kan, omwille van de grootte van de projecten, moeilijk concrete afspraken maken op een beurs. Daarom is het belangrijkste doel het vergroten van de zichtbaarheid. “Je stand is het uithangbord van je bedrijf. Omdat wij niet permanent op beurzen staan, laten we ons begeleiden in de standenbouw. Het is de bedoeling dat mensen halt houden voor je stand omdat ze op een of andere manier getriggerd worden, door wat ze zien én door hoe ze begroet worden”, legt Valcke uit. “Door de veelheid aan standen is het belangrijk om in enkele seconden toegewijd en gepassioneerd te kunnen tonen wat je doet. Anders lopen de bezoekers je zo voorbij. Zorg ook voor voldoende bemanning zodat je geen potentiële klanten voorbij laat lopen”.
De combinatie van menselijk contact en de juiste storytelling is dus een belangrijke factor in een goede netwerking. Netwerken is bovendien een echt werkwoord en vraagt voorbereiding. “Noteer voor jezelf op voorhand welke standen je zelf wil bezoeken en met wie je wil spreken”, sluit Dominique Valcke af. “Dat stuk van de ervaring mag je niet missen”.
STADSBADER N.V.
KORTRIJK XPO MEETING CENTER
KORTRIJK XPO B.V.
VOKA - KAMER VAN KOOPHANDEL WEST-VLAANDEREN V.Z.W.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.